۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۴۹
کد خبر: 82867121
T T
۰ نفر
طرح آرامش بهاري در 2 هزار و 700بقعه متبركه كشور آغاز شد

اهواز - ايرنا - در آستانه حلول سال جديد ، طرح فرهنگي مذهبي 'آرامش بهاري' روز دوشنبه 28 اسفند به صورت همزمان در 2 هزار و 700 بقعه متبركه سراسر كشور آغاز شد.

معاون فرهنگي اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در حرم مطهر علي ابن مهزياري اهوازي اظهار كرد: در اجراي اين طرح فرهنگي سه هزار و 700 مبلغ مذهبي در قالب خيمه هاي معرفت به بيان احكام و پاسخگويي به مسايل شرعي ، خانواده ، مشاوره و سبك زندگي ، عفاف و حجاب ، كودك و نوجوان و خلاقيت هاي اجتماعي در بقاع و امامزاده ها مي پردازند.
حجت الاسلام احمد شرفخاني افزود: اين طرح فرهنگي و اجتماعي با محوريت اداره هاي اوقاف و امور خيريه و مديريت بقاع متبركه و امامزاده ها تا 14 فروردين سال آينده ادامه مي يابد و اين مكان هاي مقدس آماده پذيرايي از زائران و مسافران نوروزي است.
وي با بيان اينكه طرح فرهنگي آرامش بهاري چند سال است در بقاع متبركه سراسر كشور اجرا مي شود و ميزان رضايتمندي زائران و مسافران نوروزي از اين طرح بسيار بالا بوده گفت: بقاع متبركه و امامزاده ها به عنوان مكان فرهنگي همواره مورد توجه خاص مردم بوده اند از اين رو برنامه هاي فرهنگي كه توسط سازمان اوقاف و امور خيريه اجرا مي شود در راستاي بهره مندي بيشتر زائران و مسافران نوروزي از اين مكان هاي مقدس است.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه در ادامه بقاع متبركه و حرم هاي مطهر امامزاده ها را به عنوان ملجاء و پناهگاه معنوي مردم بيان كرد و افزود: اجراي برنامه هاي فرهنگي در طول سال و به مناسبت هاي مختلف از اولويت هاي اصلي سازمان متبوع بوده و هست.
حجت الاسلام شرفخاني حضور مردم در امامزاده ها و بقاع شريف در موقع تحويل سال را يك رسم معنوي و اخلاقي ارزشمند بيان كرد و افزود: ترويج معارف اهل بيت(ع) در طول تاريخ توسط امامزادگان و ذريه آنان در سراسر كشور انجام مي شده و مردم حضور در اين مكان هاي مقدس را افتخاري براي خود تلقي مي كنند بنابراين متوليان فرهنگي كشور از جمله اوقاف و امور خيريه بايد از اين فرصت براي بيان احكام ديني و اجتماعي و پاسخگويي به نيازهاي نسل جوان استفاده كنند.
به گزارش ايرنا طرح فرهنگي آرامش بهاري در حرم مطهر حضرت علي ابن مهزيار اهوازي(ع) با حضور معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه به طور رسمي شروع شد.
حرم علي ابن مهزيار اهوازي(ع) در مركز شهر اهواز واقع شده است. ايشان از وكلا و سفيران خاص امام جواد(ع) ، امام هادي(ع) و امام حسن عسكري(ع) در خوزستان بوده و سال هاي متمادي ترويج معارف اهل بيت(ع) و بيان احكام الهي را برعهده داشته است.
بيان مناقب و فضايل علي ابن مهزيار اهوازي(ع) از زبان سه امام معصوم(ع) نشانه عظمت روحي و معنوي ايشان بوده است.
بنابر اين گزارش همزمان طرح فرهنگي معنوي آرامش بهاري در بيش از 70 بقعه و امامزاده خوزستان نيز آغاز شد.
6065/6037

سرخط اخبار استان‌ها