۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۱۴
کد خبر: 82476254
T T
۰ نفر

مستندهاي 'خاك 'و ' شط رنج' آماده نمايش شدند

۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۱۴
کد خبر: 82476254
مستندهاي 'خاك 'و ' شط رنج' آماده نمايش شدند

اهواز ـ ايرنا ـ فيلم‌هاي كوتاه مستند 'خاك' ساخته مهران شكر و 'شط رنج' به كارگرداني مشترك مهران شكر و راحله جهان‌ فتحي از سينماگران خوزستاني پس از طي مراحل فني آماده نمايش شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا مستند كوتاه 'خاك' به پديده ريزگردها در اهواز و خوزستان و تبعات ناشي از آن مي‌پردازد كه مهران شكر از سال 93 آن را كليد زده است و در پايان سال 95 پس از سه سال، با تدوين و صدا گذاري يونس سبزي در مدت 12 دقيقه آماده نمايش شده است. اين فيلم در چهارمين دوره جشنواره تياب در چابهار در بخش مسابقه پذيرفته شده بود.
مستند 'شط رنج' نيز نگاه كوتاهي به زندگي ساكنان محله گاوميش آباد اهواز دارد كه در كنار رودخانه كارون روزگار مي گذارنند و به مسايلي از قبيل ورود پساب هاي آلوده و ساير معضلات محيط زيستي كه اين رودخانه با آن ها دست و پنجه نرم مي كند مي‌پردازد. كارگرداني، توليد و تصوير اين مستند به طور مشترك توسط مهران شكر و راحله جهان فتحي انجام شده است.
در كارنامه مهران شكر، عكاسي و مديريت توليد فيلم بلند 'شهرمن' به كارگرداني سيدعلي نياكان، نماهنگ‌هاي 'بوي گل' و ' شهد شهادت' ساخته فرامرز گرجيان، عكاسي و تصويربرداري مستند 'اوزي يعني شاباش' به كارگرداني حسن جوانبخت و عكاسي و تصويربرداري چند فيلم كوتاه به چشم مي خورد.
راحله جهان فتحي نيز ساخت فيلم هاي كوتاه 'تولد'، 'رها'، 'كوچه‌هاي شهر' و 'بازبازك' (در حال تدوين ) و فعاليت در چند فيلم كوتاه انجمن سينماي جوانان اهواز را در سوابق خود دارد.
7164/ 6037
خبرنگار: عاطفه جوادي ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي

سرخط اخبار استان‌ها