۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۲۱
کد خبر: 83292226
T T
۰ نفر

پنج شركت حمل و نقل در رودبار جنوب تعطیل شد

۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۲۱
کد خبر: 83292226
پنج شركت حمل و نقل در رودبار جنوب تعطیل شد

جیرفت - ایرنا - مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان كرمان از تعطیلی پنج شركت حمل و نقل كالا در شهرستان رودبار جنوب خبر داد و گفت: این شركتها به دلیل رعایت نكردن ضوابط، پلمپ شدند.

مسعود جمیلی كرمانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه 106 شركت حمل و نقل كالا در هفت شهرستان جنوبی كرمان فعال است، افزود: طرح نظارت بر شركتهای حمل و نقل، به صورت محسوس و نامحسوس و جمع آوری شكایتهای مردمی رانندگان و كشاورزان در حال انجام است.
وی ادامه داد: این اداره كل در زمینه برخورد با شركت های متخلف و دفاع از حقوق رانندگان و كشاورزان با هیچ مجموعه و شركت حمل و نقلی تعارف ندارد.
جمیلی كرمانی اظهار داشت: وجود نظارت های مستمر، از تخلفات این شركتها جلوگیری و زمینه مناسب برای حمل به موقع و سالم محصولات را فراهم می كند.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب كرمان به نزدیك شدن به فصل بار محصولات كشاورزی منطقه جنوب كرمان اشاره كرد و گفت: حجم زیادی از محصولات كشاورزی این منطقه سالانه از طریق جاده، حمل می شود به طوری كه در زمان پیك بار روزانه بیش از 2 هزار بارنامه حمل محصولات كشاورزی توسط شركت های حمل و نقل این خطه صادر می شود.
وی با بیان اینكه جنوب كرمان رتبه نخست بار خروجی از مبدا را در سطح كشور دارد، افزود: برنامه ریزی برای جذب این تعداد كامیون كه با دشواری های زیادی همراه است از هشت ماه قبل آغاز شده تا بتوانیم حاصل دسترنج كشاورزان منطقه را به موقع به بازار مصرف در داخل و خارج كشور منتقل كنیم.
جمیلی كرمانی با بیان اینكه شركتهای حمل و نقل باید ضوابط مشخص شده و قیمت مصوب انجمن صنفی حمل و نقل را رعایت كنند، گفت: با شركت های متخلفی كه حقوق كشاورزان و رانندگان را رعایت نكنند با شدت و بدون مماشات برخورد می كنیم.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب كرمان افزود: كشاورزان برای حمل محصولات كشاورزی و بار خود با راننده به توافق برسند و سپس برای صدور بارنامه حمل و نقل به شركت مراجعه كنند و در صورت نبود توافق، ملاك حمل بار، نرخ نامه مصوب انجمن صنفی حمل و نقل است.
اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب كرمان مستقل از مركز استان، هفت شهرستان را تحت پوشش دارد.
3029/7450/7429

سرخط اخبار استان‌ها