۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۶
کد خبر: 83004812
T T
۰ نفر

مديريت واحد پيشگيري از اعتياد در كرمان وجود ندارد

۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۶
کد خبر: 83004812
مديريت واحد پيشگيري از اعتياد در كرمان وجود ندارد

كرمان - ايرنا - مديركل بهزيستي و رئيس كميته فرهنگي و پيشگيري استان كرمان گفت: با وجود دلسوزي و دغدغه تمامي دستگاه ها و تشكل ها به مسائل اجتماعي اين استان، خلاء نبود مديريت واحد در بحث پيشگيري از اعتياد استان كرمان احساس مي شود.

به گزارش ايرنا ، عباس صادق زاده روز شنبه در نشست كميته فرهنگي و پيشگيري استان كرمان افزود: تبعات جامعه از نداشتن مديريت واحد پيشگيري از اعتياد، موازي كاري و حضور افراد متعدد بيش از خود آن آسيب است و بايد اين موضوع از امروز در كميته فرهنگي و پيشگيري استان براي داشتن برنامه مشخص، مدون و مديريت واحد پيگيري شود.
وي اظهار داشت: سوداگران با رويكرد روز در ارتباط بوده و با مديريت واحد اقدام مي كنند و تاكنون موفق عمل كرده اند.
رئيس كميته فرهنگي و پيشگيري استان كرمان گفت: طي چند سال اخير، توزيع و انتقال مواد مخدر اشكال متفاوتي داشته است و تبليغات مواد مخدر از راه فضاي مجازي و به بروز ترين شكل دنبال مي شود و مديريت علمي سوداگران نياز به نگاهي جديد را در پيشگيري بوجود آورده است.
وي افزود: استان كرمان در شرايطي قرار دارد كه در امر پيشگيري اقدامات متعدد و خلاقيت انجام داده و در اين زمينه پيشگام بوده است.
صادق زاده عنوان كرد: ماده 75 قانون برنامه ششم توسعه در استان كرمان نوشته شده و به قانون تبديل شده است و استان كرمان در طراحي چارچوب مراكز مشاوره كشور پيشگام بوده است.
وي گفت: كميته فرهنگي و پيشگيري استان كرمان از امروز درپي يك برنامه مشخص باشد و آن را به دستگاه هاي عضو ابلاغ و وظايف دستگاه ها را تعيين كند كه اين روش مي تواند دغدغه واقعي مردم را كاهش داده و در جامعه تاثيرگذار باشد.
مديركل بهزيستي استان كرمان با بيان اينكه حاضريم هزينه هاي اصلاح رويه هاي درماني را پرداخت كنيم افزود: سند جامع پيشگيري كرمانيزه شده زيرا در درمان اعتياد تاكنون نظارت ناصحيح و روش هاي اشتباه بوده است و برخي افراد در يكسال پنج مرحله درمان شدند و همچنان اعتياد دارند.
**برنامه و اقدامات جمعيت هلال احمر در پيشگيري از اعتياد
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان كرمان نيز در اين نشست گفت: اين نهاد در كنار امدادرساني در بحران هاي طبيعي به موضوعات اجتماعي با حمايت دستگاه هاي متولي ورود كرده و همدلي استان كرمان موجب پيشرفت اين استان در مسائل اجتماعي شده است.
رضا فلاح افزود: 2 تفاهم نامه سازمان جوانان جمعيت هلال احمر با ستاد مبارزه مواد مخدر از جمله تفاهم نامه دوجانبه و سه جانبه براي حوزه پيشگيري و طرح پيمان در استان كرمان منعقد شده است.
وي تصريح كرد: برنامه هاي علمي، تفريحي با همكاري كارخانجات سرچشمه و شركت بارز جزو تفاهم نامه سه جانبه بوده است.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان كرمان گفت: 76 نفر مربي متخصص در حوزه پيشگيري اين استان طي يكسال گذشته آموزش پيشگيري از اعتياد را به سه هزار و 257 نفر ارائه كردند و اين استان رتبه نخست كشور را در اين زمينه كسب كرد.
وي با بيان اينكه دوره مقدماتي و تكميلي آموزش ها در طرح پيمان گنجانده شده است، افزود: زنجيره انساني نه به اعتياد و رفاقت مهر با حضور 1200 نفر مهمان از كشور در ماهان براي بخش پيشگيري از اعتياد تشكيل شد.
فلاح با اشاره به اجراي برنامه هاي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي با اعتبارات استاني و كشوري بيان كرد: 15 كارگاه مهارت زندگي در پنج مدرسه حاشيه اي براي 475 نفر دانش آموز و 611 نفر از والدين برگزار شد.
وي گفت: طرح بومينو و كارگاه كارآفريني با هدف ايجاد كسب و كارهاي خرد و استفاده از دانش پژوهان با اجراي پروژه هاي ازجمله طرح شالبافي شهرستان ماهان و بردسير با اهداي 15 دستگاه آغاز شده است.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان كرمان افزود: بازار و بازاريابي تبليغات مدرن و استراتژي كسب و كار نوين اجراي برنامه هاي اردوهاي دوستي 6 استان در كرمان براي پر كردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان مجموعه اقدامات امسال و پارسال جمعيت هلال احمر استان كرمان بوده است.
وي عنوان كرد: دوره آموزشي توانمندسازي در حاشيه هاي پنج شهر استان كرمان با نگاه جامعه محور با استفاده از اعتبار طرح خادم توسط سرگروه هاي پيمان در استان كرمان برگزار شده است.
اين نشست روز شنبه با حضور مديركل فرهنگي، پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور، مشاور رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي، مديرعامل جمعيت هلال احمر استان كرمان، مديركل امور اجتماعي استانداري، مديركل بهزيستي، دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر و ساير مسئولان در محل سالن سمعي بصري جمعيت هلال احمر استان كرمان برگزار شد.
7420/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها