۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۴
کد خبر: 82997328
T T
۰ نفر

15حلقه چاه آب غیرمجاز در قلعه گنج پلمپ شد

۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۴
کد خبر: 82997328
15حلقه چاه آب غیرمجاز در قلعه گنج پلمپ شد

جیرفت - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب قلعه گنج از پلمپ 15 حلقه چاه آب غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون در زمینه صیانت از منابع آبی از فعالیت 62 حفاری غیرمجاز چاه آب در این شهرستان جلوگیری شده است.

سجاد افشارمنش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رفع معضل بحران آب، رونق بخش كشاورزی و حل مشكلات و موانع پیش روی كشاورزان باید به اولویت اصلی دولت در جنوب كرمان تبدیل شود.
وی بیان كرد: دستگاه قضایی با قاطعیت با عوامل از بین برنده منابع طبیعی و محیط زیست برابر قانون برخورد خواهد كرد.
دادستان قلعه گنج تصریح كرد: با توجه به اینكه بیشتر روستاهای این شهرستان به دلیل كمبود آب خالی از سكنه شده است باید با احیای چشمه ها و قنات های خشكیده جلوی اینگونه مهاجرت ها گرفته شود.
وی همچنین از ساماندهی مراكز عرضه سموم كشاورزی در قلعه گنج خبر داد و گفت: در زمینه حفظ سلامت مردم، فروشگاه های كشاورزی بویژه مراكز عرضه سم و كود باید دارای مجوز و مسئول فنی فروش باشند.
افشارمنش افزود: چهار فروشگاه عرضه سموم كشاورزی برای اخذ مجوزهای قانونی در قلعه گنج اقدام كرده اند و تذكرات كتبی نیز به 2 فروشگاه غیرمجاز داده شده كه اگر در مهلت قانونی اقدام به اخذ مجوز نكنند این مراكز پلمپ و تعطیل خواهند شد.
وی با بیان اینكه كشاورزی باید به سمت صنعتی شدن حركت كند، گفت: در فصل كشاورزی، آموزش های لازم در زمینه استفاده بهینه از آب و سموم كشاورزی باید به كشاورزان و باغداران ارائه شود تا شاهد صرفه جویی در مصرف آب و استفاده صحیح از سموم كشاورزی داشته باشیم.
قلعه گنج در فاصله 430 كیلومتری جنوب كرمان واقع شده است.
3029/7450/7429

سرخط اخبار استان‌ها