۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۲۹
کد خبر: 82945123
T T
۰ نفر

یمن 160 نیروی ائتلاف سعودی را به اسارت گرفت

۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۲۹
کد خبر: 82945123
یمن 160 نیروی ائتلاف سعودی را به اسارت گرفت

تهران- ایرنا- نیروهای ارتش و كمیته های مردمی یمن اعلام كردند كه 160 تن از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی را در نبردهای ساحل غربی به اسارت گرفته اند.

به گزارش یكشنبه شب ایرنا به نقل از شبكه خبری المیادین، آنها تاكید كردند كه همچنان كنترل كامل بندر الحدیده واقع در غرب یمن را در دست دارند و نیروهای ائتلاف سعودی را به محاصره در آورده اند.
نیروهای یمنی همچنین اعلام كردند كه عناصر به اسارت درآمده برای در امان ماندن از حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به خارج از الحدیده و محل امن منتقل شده اند.
محمد علی الحوثی رئیس كمیته عالی انقلاب یمن همچنین در حساب توئیتری خود اعلام كرد كه گارد ساحلی یمن یك فروند قایق را كه احتمالا فرانسوی یا آمریكایی است در سواحل الحدیده توقیف كرده است.
ائتلاف خودخوانده عربی به سركردگی عربستان و امارات چهارشنبه (23خرداد) به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز كرد كه تاكنون با مقاومت نیروهای ارتش و كمیته های مردمی این كشور روبه رو شده است.
الحدیده دومین بندر بزرگ یمن در دریای سرخ تنها راه ارتباط دریایی مردم تحت محاصره این كشور با جهان خارج و همچنین تنها گذرگاه ورودی كمك‌های بشردوستانه به یمن است.
عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند كشور عربی و با كمك و چراغ سبز آمریكا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین كشور عربی آغاز كرد تا به بهانه بازگردان رئیس جمهوری مستعفی این كشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان به یمن تاكنون منجر به كشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این كشور شده است.
شبد**1480**1010

سرخط اخبار جهان