۲۸ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۵۱
کد خبر: 81926021
T T
۰ نفر

مرگ خاموش دو نفر در رفسنجان

۲۸ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۵۱
کد خبر: 81926021
مرگ خاموش دو نفر در رفسنجان

كرمان - ايرنا - رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي رفسنجان از مرگ دو نفر در اين شهرستان بر اثر استنشاق گاز مونوكسيد كربن خبر داد.

سيد محسن مرتضوي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين حادثه روز گذشته در روستاي عيش آباد از توابع بخش مركزي شهرستان رفسنجان روي داد.
وي بيان كرد: مرد 58 ساله ايراني و يك تبعه افغان 38 ساله دو شب پيش براي آبياري باغ پسته در روستاي عيش آباد در چادري كه روي آن را با پلاستيك پوشانده بودند، اقامت كردند.
وي با اشاره به اينكه پوشاندن پلاستيك راه ورود اكسيژن به چادر را بسته بود گفت: اين افراد براي گرم كردن خود از آتش چوب و زغال در چادر استفاده كردند كه بر اثر منتشر شدن گاز مونوكسيد كربن از آتش و مسدود شدن راه اكسيژن جان خود را از دست دادند.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي رفسنجان علائم گازگرفتگي را سردرد، حالت تهوع، استفراغ و كاهش سطح هوشياري عنوان كرد و افزود: افرادي كه دچار اين گونه علائم شوند بهتر است درب را باز كنند تا اكسيژن كافي به آنها برسد و از مرگ حتمي نجات يابند.
وي خاطرنشان كرد: از ابتداي امسال تاكنون 29 مورد مسموميت با گاز مونوكسيد كربن در شهرستان رفسنجان گزارش شد كه از اين تعداد دو مورد فوتي داشته ايم.
دانشگاه علوم پزشكي رفسنجان شهرستان هاي رفسنجان و انار در شمال استان را زيرپوشش دارد.
7433/3028

سرخط اخبار استان‌ها