۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۸
کد خبر: 82164792
T T
۰ نفر
درخواست استاندار ايلام از رئيس جمهوري براي اتصال ايلام به شبكه ريلي كشور

ايلام - ايرنا - استاندار ايلام در ديدار با رئيس جمهوري خواستار توجه بيش از پيش دولت تدبير و اميد به منظور اتصال اين استان به شبكه سراسري راه آهن شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري ايلام، محمدرضا مرواريد روز سه شنبه در ديدار با دكتر حسن روحاني گزارش كاملي از وضعيت استان ايلام ارائه كرد.
وي در اين ديدار كه در دفتر رئيس جمهوري انجام شد، گزارشي از وضعيت و ميزان پيشرفت مصوبات سفر هيات دولت به ايلام ارائه و مشكلات سر راه برخي از اين مصوبات را با رياست جمهوري در ميان گذاشت.
استاندار ايلام مهمترين و شاخص ترين خواسته مردم استان را برخورداري از راه مناسب دسترسي به اين استان اعلام كرد و افزود: همه طرح هاي عمراني استان ايلام در حال فعاليت است اما راه آهن بطور جدي نيازمند پيگيري و دستور ويژه دولت است.
مرواريد با بيان اينكه قبلا هم در اين مورد پيگيري هايي صورت گرفت و حتي وزير راه و شهرسازي هم دستوراتي را صادر كرده است، تاكيد كرد: با اين وجود و پيگيري هاي بسيار و رايزني هاي گسترده با پيمانكاران، تاكنون اين موضوع به نتيجه مشخصي نرسيده است.
وي اتصال ايلام به شبكه ريلي كشور را يكي از خواسته هاي برحق مردم ايلام دانست و افزود: رايزني هاي بسياري با قرارگاه خاتم انبياء صورت گرفته اما بخاطر مشكلات اعتباري قرارگاه، تاكنون موفق به شروع عمليات اجرايي نشده ايم.
وي از رياست جمهوري خواست در خصوص اجراي راه آهن ايلام دستورهاي لازم را صادر فرمايند.
مرواريد در بخش ديگري از گزارش خود به رئيس جمهوري، خواستار رفع مشكل مرزهاي چيلات دهلران و هلاله شمالي شد و افزود: اين مرزها برغغم تصويب در كميسيون هاي مربوطه، هنوز نيازمند اقدام هاي دولت هستند.
وي ايجاد اين مرزها را مهم دانست و تاكيد كرد: علاوه بر نقش اين مرزها در صادرات كالا به كشور عراق، بخش زيادي از حجم زائر اربعين حسيني نيز از اين مرزها مي توانند عبور كنند.
استاندار ايلام در ادامه گزارش كاملي از وضعيت فرهنگي، اجتماعي، سياسي، امنيتي و انتظامي ايلام ارائه كرد.
در ادامه اين ديدار، رياست جمهوري قول مساعد داد، شخصا اتصال ايلام به شبكه ريلي كشور را پيگيري نمايند.
دكتر روحاني، فعاليت هاي دولت در استان ايلام را مناسب ارزيابي كرد و افزود: كارگزاران دولت بايد تمام تلاش خود را در راستاي رفع مشكلات مردم بكار گيرند.
6119/9002

سرخط اخبار استان‌ها