۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۲۱:۲۹
کد خبر: 83098772
T T
۰ نفر
نماينده مجلس: عملكرد استاندارهرمزگان رضايت بخش است

بندرعباس- ايرنا- نماينده مردم هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي گفت: گفتار و رويكرد مديريتي استاندار همراه با صداقت است و پيگيري امور و ارتباط خوب وي با مركز موجب شده مسير اجراي طرح ها را به خوبي طي كند كه در مجموع موجب عملكرد رضايت بخش نماينده عالي دولت در استان شده است.

به گزارش ايرنا، احمد مرادي شامگاه سه شنبه در يك نشست خبري افزود: حدود 14ماه از فعاليت فريدون همتي به عنوان استاندار هرمزگان مي گذرد و اكنون مردم انتظار دارند آثار كارهاي انجام شده را ببينند و از نتايج آنها بهره مند شوند.
نماينده مردم بندرعباس، حاجي آباد، ابوموسي، قشم و بندر خمير با تاكيد بر كارنامه مثبت استاندار هرمزگان اظهار داشت: به زودي استاندار در نشستي با مجمع نمايندگان استان دستاوردهاي خود را تشريح خواهد كرد.

*بيكاري اولين مشكل استان هرمزگان
مرادي در بخش ديگري از سخنان خود بيكاري را مهمترين چالش استان دانست و مدعي شد با توجه به وجود 300هزار نفر بيكار در استان كه بسياري از آنها تحصيلات عالي دارند، آمار واقعي بيكاري در هرمزگان حدود 26درصد است.
وي همچنين در واكنش به درخواست ورود اين نماينده مجلس به موضوع چگونگي استخدام در واحدهاي صنعتي از جمله پذيرفته شدگان در آزمون استخدامي پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس اظهار داشت: بر اساس دستور استاندار تمام قبول شدگان در آزمون كتبي، بايد بدون مصاحبه در اين واحد صنعتي جذب شوند.

*نظراتم در عزل و نصب ها مشورتي است
اين نماينده مجلس همچنين در پاسخ به پرسش هايي درباره نقش وي در عزل و نصب هاي مديريتي گفت: عزل و نصب ها بايد با نظر نماينده عالي دولت در استان باشد اما اگر نظر مشورتي بخواهند ارائه مي دهم.
وي ياد آور شد: در انتصاب مديركل سابق ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان هيچ دخالتي نداشته اما مديركل فعلي را به عنوان يك گزينه مناسب معرفي كرده است.

*استاندار بايد كار انتخاب مديركل آموزش و پرورش را تمام كند
نماينده مردم بندرعباس، قشم، حاجي آباد، بوموسي و بندرخمير در مجلس شوراي اسلامي همچنين در پاسخ به موضوع تاخير در انتصاب مديركل آموزش و پرورش استان گفت: وجود اختلاف نظرهايي در بين نمايندگان استان باعث تاخير در اين انتصاب شده است .
مرادي اضافه كرد: چهار نماينده از پنج نماينده استان بر روي يك گزينه اجماع دارند و فقط نماينده شرق استان مخالف است كه استاندار بايد در مذاكره مستقيم با وزير آموزش و پرورش يكي از دو گزينه مطرح شده را قطعي كند.
وي در پاسخ به سئوال ديگري درباره فعاليت كشتي هاي صيد صنعتي چيني در آب هاي هرمزگان گفت: اين موضوع ظلم به صيادان استان هاي هرمزگان، سيستان و بلوچستان ، خوزستان و بوشهر است و بر اساس اطلاعات دريافتي حتي سوخت يارانه اي نيز از ايران دريافت مي كنند.

*جابه جايي استاندار هرمزگان منتفي است
نماينده مردم بندرعباس، قشم، حاجي آباد، بوموسي و بندرخمير همچنين درباره احتمال جابجايي استاندار هرمزگان اظهار داشت: در مقطعي حتي معاون اول رييس جمهوري از همتي به عنوان گزينه استانداري تهران نام مي برد اما به نظر مي رسد اين مباحث تمام شده باشد و اگر اتفاق خاصي نيفتد استاندار فعلي در استان خمانده و به فعاليت خود ادامه خواهد داد.
مرادي در آخرين بخش از سخنان خود با اشاره به برخي نابساماني ها در بازار هرمزگان و مشكلاتي كه در تامين مايحتاج مردم وجود دارد اظهار داشت: دليل گراني مرغ و ماهي در استان خروج اين اقلام از استان اعلام شده اما حل نشدن مشكلات بازار را ناشي از سوء مديريت مي دانم.
2094 / 6048

سرخط اخبار استان‌ها