فراهم سازي امكان سوخت گيري كشتي ها همزمان با عمليات تخليه و بارگيري در بندر شهيد رجايي

بندرعباس- ايرنا- مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان از فراهم سازي امكان سوخت گيري كشتي ها همزمان با عمليات تخليه و بارگيري در بندرشهيد رجايي به عنوان دروازه طلايي اقتصاد ايران مطابق با رويه بنادر پيشرفته و نسل سوم دنيا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ابراهيم ايدني عصر چهارشنبه در جريان بازديد خبرنگاران از بندر شهيد رجايي ، اظهار داشت: با احداث خطوط لوله جهت سوخت رساني به كشتي ها در پايانه شماره يك كانتينري بندر شهيد رجايي، براي نخستين بار در سطح بنادر ايران امكان سوخت گيري كشتي ها همزمان با عمليات تخليه و بارگيري در اين بندر فراهم شده تا سهم ايران از صنعت بانكرينگ منطقه افزايش يابد.
وي افزود: با سرمايه گذاري بخش خصوصي، تجهيز اسكله هاي كانتينري شماره 4 تا 7 اين بندر به امكانات سوخت رساني به كشتي ها صورت مي گيرد.
وي از تلاش هاي صورت گرفته در بزرگترين بندر تجاري ايران به منظور افزايش سهم ايران در صنعت بانكرينگ منطقه خليج فارس، خاطرنشان كرد: استقبال بيشتر كشتي ها و شناورها براي پهلوگيري در بندر شهيد رجايي يكي از مزاياي اجراي چنين پروژه اي است.
مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان تصريح كرد: اين اقدام، مدت زمان توقف و سوخت گيري شناورها در حوضچه بندر شهيد رجايي را به ميزان بسيار چشمگيري كاهش مي دهد.
ايدني مشتري مداري، افزايش راندمان و استفاده بهينه از اسكله ها و همچنين ارزآوري بيشتر را به عنوان ديگر مزاياي اجراي پروژه احداث خطوط لوله جهت سوخت رساني به كشتي ها در محل اسكله هاي تخليه و بارگيري كانتينر عنوان كرد.
به گفته اين مقام مسئول قرار است با تداوم اين رويه و جذب مشاركت بخش خصوصي، امكان سوخت گيري كشتي ها در پايانه شماره 2 كانتينري بندر نيز فراهم شود.
بندر شهيد رجايي در 10 سال گذشته توانسته با توسعه فعاليت ها و پرداختن به مركز بزرگ توزيع سوخت به كشتي ها(بانكرينك )سوخت 20 درصد از تجارت منطقه را به خود اختصاص دهد.
1108/7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسيني انتشاردهنده: خليل تنيده

سرخط اخبار استان‌ها