۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۲۱
کد خبر: 83207362
T T
۰ نفر

مدال هاي پياده روي ايران در انحصار همداني ها

۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۲۱
کد خبر: 83207362
مدال هاي پياده روي ايران در انحصار همداني ها

همدان- ايرنا- كمتر از 2 ساعت زمان نياز بود تا دوندگان همداني مدال هاي رنگارنگ پياده روي قهرماني كشور را تصاحب كند.

به گزارش ايرنا پيكارهاي 20 كيلومتر پياده روي قهرماني كشور گراميداشت چهلمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي در بخش بانوان و آقايان با حضور ورزشكاراني از استان هاي كشور در حالي امروز در حاشيه درياچه ورزشگاه آزادي تهران برگزار شد كه دوندگان همداني تاريخ ساز شدند.
براي نخستين بار در تاريخ ورزش همدان چهار دونده همداني توانستند در اين ماده سكوهاي اول تا چهارم را كسب كنند.
در گذشته همداني ها سابقه كسب مدال هاي رنگارنگ پياده روي را داشتند اما اين دوره از مسابقات اولين باري بود كه موفق به تصاحب سكوهاي اول تا چهارم شدند.
در اين رقابت ها دونده هاي تهراني، مركزي، البرزي و خراساني نتوانستند شكافي در بين چهار دونده همداني ايجاد كنند و در رده هاي بعدي قرار گرفتند.

** ساق هاي طلايي خوش درخشيدند
دبير هيات دو وميداني همدان در اين باره گفت: در اين دوره از مسابقات و در بخش آقايان حميدرضا زورآوند از همدان با زمان يك ساعت و 29 دقيقه و 16 ثانيه عنوان قهرماني را كسب كرد.
مسعود بنوان افزود: همچنين آرمين شاه ملكي ديگر دونده همداني با زمان يك ساعت و 30 دقيقه و 12 ثانيه دوم شد و عليرضا بختياري ديگر دونده همداني نيز با يك ساعت و 36 دقيقه و 54 ثانيه در جايگاه سوم قرار گرفت.
وي يادآور شد: اميرحسين احدي منش از همدان نيز با يك ساعت و 42 دقيقه و 75 صدم ثانيه مكان چهارم را به خود اختصاص داد.
بنوان خاطرنشان كرد: در بخش بانوان نيز زينب احدي از همدان با زمان 2 ساعت و چهار دقيقه و 11 ثانيه به مدال نقره رسيد.

** ركورد جوانان جابجا شد
دبير هيات دو وميداني همدان درخشش دونده هاي همداني را فراتر از كسب سكوهاي قهرماني دانست و گفت: در اين رقابت ها ركورد رده سني جوانان نيز شكست.
بنوان افزود: آرمين شاه ملكي علاوه بر اينكه توانست در اين دوره از مسابقات پس از زورآوند در جايگاه دوم قرار بگيرد، ركورد كشور در رده سني جوانان را پنج دقيقه افزايش داد.
وي اضافه كرد: شاه ملكي با وجود اينكه در رده سني جوانان فعاليت دارد اما در اين دوره از مسابقات عملكرد درخشاني را به ثبت رساند و در بين رده هاي سني بزرگسالان نيز مدال نقره را به دست آورد.

** 2 شانس آسيايي
حالا با درخشش دوندگان پياده روي همدان، شانس اين استان براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا بيشتر شد.
بنوان در اين باره گفت: حميدرضا زورآوند با كسب قهرماني اين رقابت ها به طور قطع نفر اول تيم ملي براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا خواهد بود.
وي اضافه كرد: اما تلاش مجموعه هيات افزايش سهميه در اين بخش است و تلاش مي كنيم تا آرمين شاه ملكي نيز عازم مسابقات قهرماني آسيا در ژاپن شود.
بنوان خاطرنشان كرد: شاه ملكي به نسبت دوره قبل مسابقات عملكرد درخشاني را به ثبت رساند و اميدواريم بتوانيم با متقاعد كردن نظر رئيس فدراسيون دو وميداني، امكان حضور اين دونده مستعد در مسابقات قهرماني آسيا را فراهم كنيم.

** همدان، استان برتر در رشته هاي استقامتي
رئس هيات دو وميداني همدان نيز گفت: همدان در رشته ورزشي دو استقامت و نيمه استقامت نمونه كشوري است و از استان هاي موفق در مدال آوري محسوب مي شود.
مرتضي خورشيدي افزود: هم اينك در رشته هايي نظير پياده روي، دو صحرانوردي و پرتاب ديسك جزو برترين هاي كشور به شمار مي رويم و قهرمانان ارزنده اي در اختيار داريم.
وي اضافه كرد: اين استان به وجود مربيان با دانش و باتجربه افتخار مي كند كه زمينه ساز پرورش استعدادهاي نخبه و مدال آوران قهرمان هستند.
خورشيدي با اشاره به زيرساخت هاي ايجاد شده در همدان گفت: قهرمانان پياده روي همدان ماه ها زير نظر مربيان باتجربه خود در پيست دو وميداني شهداي قدس اين شهر تمرين كردند.
هم اكنون هفت هزار دونده در رشته هاي مختلف دو وميداني در سطح استان همدان فعاليت دارند.
7520/2090

سرخط اخبار استان‌ها