۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۹:۲۱
کد خبر: 83072859
T T
۰ نفر
كمبود اعتبار مانع اجرای طرح های آبخیزداری نشود

همدان-ایرنا- مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: كمبود اعتبار نباید موجب كندی و كمرنگ شدن روند اجرای طرح های آبخیزداری این استان شود.

اسفندیار خزایی شامگاه شنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی واحدهای ستادی و شهرستانی منابع طبیعی اظهار داشت: تمامی بخش ها و دستگاه های مسئول در كشور با تقویت اعتبارات حوزه آبخیزداری، هزینه كرد در این بخش را نوعی سرمایه گذاری پایدار بدانند و برای افزایش بودجه این حوزه اقدام كنند.
وی بیان كرد: اجرای طرح های آبخیزداری به عنوان یكی از مهمترین طرح های زیربنایی كشور زمینه ای برای حفظ آب و خاك است.
خرایی منابع طبیعی را بستر حیات و توسعه پایدار دانست و افزود: ایران در كمربند خشك و نیمه خشك خاورمیانه قرار دارد بنابراین مدیریت منابع آب و خاك و توسعه طرح های آبخیزداری، امری ضروری و مهم است.
مدیركل منابع طبیعی همدان هرگونه هزینه كرد در بخش های منابع طبیعی به ویژه آبخیزداری را نوعی سرمایه گذاری پایدار قلمداد كرد.
خزایی اظهار داشت: چنانچه مصرف آب با گذر زمان به نحو مطلوب مدیریت نشود، به مرور با مشكل خشكسالی و كمبود شدید آب ذخایر سفره های زیرزمینی مواجه می شویم.
وی ادامه داد: برای پیشگیری از بروز این وضعیت، تقویت و توجه به سرمایه گذاری در حوزه آبخیزداری بسیار لازم و حیاتی است.
وی اجرای طرح های آبخیزداری را یكی از ملزومات تقویت سفره های آب زیرزمینی عنوان كرد و گفت: حفاظت از درختان و منابع طبیعی به فرهنگ و دغدغه همگانی و اهمیت دادن به ارزش های زیست محیطی منابع طبیعی به یكی از مطالبات همگانی مردم تبدیل شده است.
مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار داشت: اگر افرادی درصدد تخریب منابع طبیعی باشند، مردم با آنها برخورد می كنند.
خزایی افزود: حفظ منابع طبیعی و توسعه طرح های آبخیزداری یكی از نیازهای اساسی مردم در شهرها و روستاها است و می توان در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه طرح های منابع طبیعی استفاده كرد.
وی اضافه كرد: باید با فرهنگ سازی عمیق ، به جایی رسید كه مردم خودشان از منابع طبیعی حفاظت و در توسعه طرح ها با منابع طبیعی مشاركت داشته باشند.
به گزارش ایرنا، 154 میلیارد ریال اعتبار طرح های آبخیزداری همدان از محل صندوق توسعه ملی پیش بینی شده است.
7526/2087

سرخط اخبار استان‌ها