۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۳۷
کد خبر: 82750087
T T
۰ نفر
معاون استاندارهمدان: با جذب بدون ضوابط نيرو در شهرداري ها برخورد مي كنيم

ملاير- ايرنا - معاون هماهنگي امور عمراني استاندار همدان گفت: كسي حق ندارد بدون ضوابط و مقررات نيرويي را به بدنه شهرداري ها اضافه كند و قرار نيست اين روند در شهرداري ها ادامه پيدا كند، در غيراينصورت بر اساس قانون با اين اقدام برخورد مي كنيم.

به گزارش ايرنا محمودرضا عراقي روز شنبه در آيين تكريم و معارفه شهردار ملاير گفت: شهرداري نهادي براي خدمت به مردم است، براي اشتغال نيست و ما براساس نياز شهرداري ها و ارايه خدمات به مردم و براساس اصل شايسته سالاري نيرو به شهرداري ها اضافه مي كنيم.
وي اظهار كرد: مسئولان اشتغال بالنده و توليد كننده مي خواهند نه شغل كاذب و در دوره هاي قبل نيروهاي بي برنامه زيادي به بدنه شهرداري ملاير اضافه شد و از برخي پرسنل شهرداري در دوره هاي قبل راضي نيستيم.
وي با بيان اينكه نبايد درآمد 25 ميليارد ريالي براي حقوق و دستمزد در شهرداري ملاير پرداخت شود، افزود: چرا درآمدي كه از مردم مي گيريم، 25 ميليارد ريال آن براي پرداخت حقوق و دستمزد هزينه شود و اين بايد به مرور زمان اصلاح شود.
عراقي با تاكيد بر اينكه در هيات تخلفات اداري با اينگونه موارد برخورد مي شود، خاطرنشان كرد: طبق دستور وزير كشور جذب هرگونه نيرو در شهرداري ها ممنوع است و در صورت مشاهده گذشتي در اين كار نيست.
معاون استاندار همدان بر لزوم جلب اعتماد مردم توسط شهرداران و اعضاي شوراهاي اسلامي شهر تاكيد كرد و افزود: شهرداري ها ويترين خدمات نظام و دولت به مردم هستند كه بر اين اساس بايد تكريم ارباب رجوع را حتي در سخت ترين شرايط در اولويت كاري خود قرار دهند.
عراقي وجود همدلي، همصدايي و اتحاد بين مسئولان و نمايندگان ملاير را ظرفيتي ويژه براي رشد توسعه برشمرد و با تقدير از حسن انتخاب شوراي اسلامي شهر ملاير در انتخاب شهردار اظهار كرد: شهردار ملاير از بدنه شهرداري و داراي سوابق خوب و درخشان و بومي شهر است كه مي تواند روند توسعه شهر را با كمك مردم و مسئولان شتاب بخشد.
وي ادامه داد: شهرداران بايد نسبت به درآمد شهرداري ها نگاهي نو داشته باشند و به نوآوري و توليد بينديشند و بارها اين نكته مبني بر اينكه ابتكار از شما، انعطاف از ما را به شهرداران استان همدان تاكيد كرده ايم.
عراقي لزوم شفافيت در امور مالي را يكي از ضرورت ها در شهرداري ها برشمرد و گفت: شهرداران با تقويت اخلاق حرفه اي بايد اتحاد و اعتماد مردم را به خود جلب و با قانونمندي عدالت را در سطح شهر اجرا كنند.
وي همچنين نبستن قراردادهاي سليقه اي در شهر، نظارت بر ساخت و سازهاي غيرمجاز، نداشتن تخلف، تعامل با دستگاه هاي اجرايي و جذب سرمايه گذاري در شهر را از ديگر الزامات شهرداري ها عنوان كرد و افزود: شوراي شهر نبايد در كار اجرايي شهرداران دخالتي داشته باشند.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري همدان با اشاره به خدمات دولت به شهرداري ها و اختصاص سه درصد افزوده به شهرداري ها ابراز كرد: چنانچه توليد و درآمد در شهر افزايش يابد، اين درصد نيز افزايش پيدا خواهد كرد.
به گزارش ايرنا، عراقي يادآور شد: با وجود مشكلات به ويژه اقتصادي در شهرداري ها، بايد شوراي شهر به شهردار كمك كند تا شهردار بتواند به خوبي كارش را در شهر و در راستاي ارايه خدمات به مردم انجام دهد.
در اين آيين از خدمات 'عليرضا رضايي' تقدير و 'حسين بابايي' به عنوان شهردار ملاير منصوب شد.
شهرستان ملاير با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوي**انتشار دهنده: زهرا پيرنيا

سرخط اخبار استان‌ها