۳ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۵۶
کد خبر: 83251680
T T
۰ نفر
واعظي: دولت تمهيداتي براي جبران خسارت سيل اتخاذ كرده است

گرگان - ايرنا - رييس دفتر رييس جمهوري با ارايه گزارشي از وضعيت مناطق سيلزده شمال كشور تاكيد كرد كه مقرر شده ليست كاملي از خسارت‌ها تهيه شود و دولت نيز تمهيداتي را براي جبران خسارت‌هاي ناشي از سيل اخير اتخاذ كرده است.

به گزارش روز شنبه ايرنا، محمود واعظي با انتشار عكس‌هايي از سيل اخير در استان‌هاي شمالي به ويژه استان گلستان در صفحه اينستاگرام خود نوشت: متاسفانه جاري شدن سيل در استان‌هاي شمالي كشور در چند روز گذشته خسارت‌هايي را به هموطنانمان وارد كرده است. طبق آخرين گزارش‌هايي كه از اين مناطق دريافت كرده‌ام، وضعيت عمده مناطق به غير از دو منطقه در استان مازندران و گلستان تثبيت شده است.
محمود واعظي رئيس دفتر رييس‌ جمهوري با اشاره به اينكه همه عوامل اجرايي دولت و نيروهاي امدادرسان مشغول خدمات‌رساني هستند تاكيد كرد: دولت در كنار مردم سيلزده استان‌هاي شمالي كشور است. همه عوامل و دستگاه‌هاي اجرايي و امدادرسان از ابتداي حادثه سيل و حتي به‌ واسطه هشدارهاي هواشناسي پيش از وقوع حادثه مساعي خود را در اين خصوص به كار گرفته بودند.
واعظي نوشت: از اين رو با توجه به پيش‌بيني‌هاي هواشناسي و هشدارهاي اين سازمان درخصوص احتمال جاري شدن سيل، در هر سه استان پيش از حادثه جلسات ستاد بحران برگزار شده بود و قبل از حادثه آمادگي لازم در اين زمينه وجود داشت و تا اين لحظه نيز همه نيروها با تمام توان و زير نظر استانداري‌ها مشغول به كارند.
رييس دفتر رئيس‌ جمهوري افزود: عمده مشكلات مربوط به قطعي آب و برق و راه‌هاي مواصلاتي حل شده است و هم‌اكنون نيز نيروهاي امدادگر و دولتي در تلاشند تا با همه توان در كوتاه‌ترين مدت مشكلات باقي‌مانده را برطرف كنند. مقرر شده تا ليست كاملي از خسارت‌ها تهيه شود. دولت تمهيداتي را براي جبران خسارت‌ها اتخاذ كرده است. رئيس ‌جمهوري نيز در اين زمينه دستورات لازم را صادر كرده است و وزير كشور نيز وظايف محوله را دنبال مي‌كند و شنبه عازم استان گلستان است.
واعظي با اشاره به حضور برخي مسئولان در مناطق سيلزده ادامه داد: وزير اقتصاد به نمايندگي از رئيس‌ جمهوري به مناطق خسارت‌ديده رفته است و اگر لازم باشد ساير مسئولان هم به مناطق اعزام خواهند شد. با اين همه، توصيه نيروهاي امدادرسان به مسئولان و همچنين مردم، عدم حضور مستقيم در اين شرايط است‌. نيروهاي امدادرسان و هلال احمر درحال حاضر مشغول امدادرساني و توزيع اقلام غذايي و موردنياز مردم هستند. دولت تمام تلاش خود را براي امدادرساني هرچه سريع‌تر به كار گرفته است.
بارندگي اخير توام با طوفان خسارات زيادي در گلستان برجاي گذاشت و جان 2 كودك را در شهرهاي كلاله و مينودشت گرفت.
از روز دوشنبه گذشته و با آغاز فعاليت سامانه سرد و بارشي اخير بيش از 300 ميلي متر باران در گلستان باريد و ارتفاع برف در مناطق كوهستاني استان به 1.5 متر رسيد.
3091

سرخط اخبار استان‌ها