۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۰:۲۸
کد خبر: 82760339
T T
۰ نفر
دبير شوراي عالي مناطق آزاد كشور:تنوع قوميت ها در مرزها ضامن امنيت كشور است

آبادان - ايرنا - مشاور رييس جمهوري و دبير شوراي عالي مناطق آزاد كشور تنوع قوميت ها در نوار مرزي كشور را ضامن امنيت دانست گفت:ظرفيت سازي در شهرهاي پيرامون كشور و تسهيل ورود اتباع به اين مناطق در حفظ امنيت و توسعه تاثيرگذار است.

به گزارش ايرنا مرتضي بانك شامگاه دوشنبه در آيين حذف رواديد ورود اتباع خارجي به منطقه آزاد اروند در خرمشهر اظهار كرد: ايران با 15 كشور همسايه است كه اگر از ظرفيت هاي آن استفاده كنيم هيچ محدوديتي نمي تواند در اقتصاد ما تاثير گذاري باشد.
وي افزود:ايران اسلامي كشوري است كه همواره با محدوديت هاي سياسي و اقتصادي و تحريم ها روبه رو بوده و مجاورت با 15 كشور و استفاده از ديپلماسي فعال به ويژه در اقتصاد مي تواند محدوديت‌ها را بي اثر و برطرف كند.
بانك گفت:پيوند فعاليت‌هاي سياسي و اقتصادي شهرهاي مرزي و مجاور با كشورها با سياست هاي كلان دولت بهترين شرايط براي توسعه و بي اثر كردن تحريم ها است.
وي به برداشته شدن رواديد براي ورود اتباع كشورهاي خارجي به منطقه آزاد اروند به غير از اتباع رژيم صهيونيستي اشاره كرد و بيان داشت: پيام اين كار با وجود همه محدوديت‌ها و دشمني هاي كشورهاي استكباري، امنيت و اقتدار كشور ايران است.
دبير شوراي عالي مناطق آزاد كشور گفت:سرمايه گذاري نياز به امنيت عمومي و پايدار دارد و برداشته شدن رواديد اتباع خارجي، پيام امنيت، صلح و دوستي مردم مرزنشين و كشور به جهان است.
وي در ادامه بيان داشت: امروز ايران اسلامي هر اقدامي را كه در منطقه انجام مي دهد در راستاي صلح و دوستي با كشورهاي همسايه است.
وي از كشور عراق به عنوان واسطه روابط تجاري با سياسي ايران با ساير كشورهاي منطقه ياد كرد و گفت: تكميل خط راه آهن شلمچه ايران به بصره عراق خط ترانزيتي مهمي تا درياي مديترانه ايجاد مي كند.
وي توجه خاص دولت و سازمان منطقه آزاد اروند به توسعه شهرستان هاي آبادان و خرمشهر اشاره كرد و بيان داشت:بايد بتوانيم ظرفيت ورود كشتي هاي بالاي 25 هزار تن را به بنادر منطقه فراهم كنيم و از اين رو توسعه بنادر موجود و ساخت بندر در دهانه اروند رود بايد در دستور كار قرار گيرد.
وي افزود: توسعه صنعتي و گردشگري در شهرستان هاي آبادان و خرمشهر، در دستور كار دولت و سازمان مناطق آزاد كشور قرار دارد و در تلاش هستيم تا از سرمايه خارجي بدون اينكه سرمايه آنها به صورت نقد وارد كشور شود استفاده كنيم.
حذف رواديد براي ورود مسافران خارجي به منطقه آزاد اروند با هدف توسعه صنعت زودبازده گردشگري و رونق اقتصادي صورت گرفته است.
3015/7165 / 6037
خبرنگار: عدنان جواهري ** تنظيم كننده: حميدرضا ترابي فرد ** انتشار دهنده:عبدالحميد راجي

سرخط اخبار استان‌ها