۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۸:۱۶
کد خبر: 83052595
T T
۰ نفر
63 ميليارد تومان تسهيلات به اشتغال زايي در فسا اختصاص يافت

شيراز-ايرنا- معاون استاندار فارس و فرماندار ويژه فسا گفت: 63 ميليارد تومان تسهيلات به 200 طرح اشتغال زا از دو محل اشتغال فراگير و توسعه روستايي در فسا اختصاص يافته است.

سليمان كرمي شامگاه سه شنبه در همايش تجليل از كارآفرينان برتر شهرستان فسا اظهار داشت: پس از بهره برداري طرح ها حداقل زمينه اشتغال ٤٠٠٠ نفر به صورت مستقيم فراهم مي شود.
وي ادامه داد: طي دو سه سال اخير شاهد افزايش حدود 8 درصدي ايجاد اشتغال در فسا بوده ايم كه البته با توجه به اضافه شدن خيل بيكاران بويژه فارغ التحصيلان دانشگاه ها و همچنين غيرفعال شدن شاغلان حوزه كشاورزي، اين افزايش ايجاد اشتغال چندان ملموس نبوده است.
كرمي بيان كرد:به همت دست اندركاران و مسوولان شهرستان فسا ، در چند ساله اخير فرآيند اشتغال زايي از بخش كشاورزي به سمت تمركز بخشيدن در اموري مانند گردشگري و خدمات و صنعت تغيير كرده كه البته لازم است اين تغيير رويه با سرعت و شتاب بيشتري صورت پذيرد.
فرماندار فسا ادامه داد:بسته هاي تشويقي بسيار قابل توجهي در زمينه ايجاد خدمات در شهرك صنعتي تدارك ديده شده است از جمله تخفيف 90 در صدي در واگذاري زمين و ايجاد شرايط مطلوبي مانند تقسيط 48 ماهه و همچنين رفع مشكلات آب و .. از عمده ترين اين امتيازات است كه مي توان از آن به عنوان فرصت مناسب براي سرمايه گذاران نام برد.
كرمي اضافه كرد:يكي ديگر از طرح هاي اشتغال زا حمايت از مشاغل خانگي با تسهيلات مناسب است كه با توجه به سياست مبتني بر حمايت از كارگاه هاي كوچك، مي توان شاهد افزايش اشتغال در سراسر نقاط شهرستان بود.
وي گفت: به عنوان يك فسايي بايد بپذيريم كه اولويت فعلي شهرستان ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي و بهبود وضعيت اقتصادي و اجتماعي شهرستان است.
به گفته وي اين مهم جز در سايه همدلي و وفاق و احساس وظيفه عمومي بويژه فسايي هاي غير ساكن و داراي توان مالي ، حاصل نمي شود و اين در شرايطي است كه زير ساخت هاي اساسي در سطح شهرستان نيز فراهم است.
شهرستان فسا در فاصله 130كيلومتري جنوب شرقي شيراز واقع شده است.
9663 / 1876

سرخط اخبار استان‌ها