۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۷
کد خبر: 83022660
T T
۰ نفر
مترو شیراز از اول مهر 97 جمعه ها فعال می شود

شیراز-ایرنا-رئیس كمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیك شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای رفاه حال شهروندان و استفاده بیشتر از خدمات حمل و نقل عمومی، خط یك متروی شیراز از ابتدای مهرماه 97 روزهای جمعه از ساعت هفت صبح تا 15 به شهروندان خدمات رسانی می كند.

به گزارش ایرنا نواب قائدی، سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با هدف خدمات رسانی مطلوب تر و در پی تلاش هایی كه انجام شد، ظرف یك سال گذشته، مدت زمان فعالیت روزانه مترو به 15 ساعت افزایش یافت.
وی اضافه كرد: برای تكمیل خط یك مترو و همچنین افزایش سطح خدمات سرویس دهی قطار شهری، ایستگاه های غدیر واقع در ابتدای فضل آباد و فرصت شیرازی به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس كمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیك شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: پس از رفع مشكلات تملكی مربوط به ایستگاه وكیل و ادامه عملیات عمرانی آن، پیش بینی می شود ایستگاه های وكیل و امام حسین (ع) نیز در دهه فجر 97 به بهره برداری برسند.
وی اظهار داشت: امید است با اتمام مطالعات جامع حمل و نقل همگانی و ساماندهی یكپارچه سیستم های حمل و نقل همگانی از جمله خطوط اتوبوسرانی، سطح سرویس دهی و مطلوبیت كاركرد مترو و زمینه استفاده شهروندان از این وسیله حمل و نقل عمومی بیشتر شود.
قائدی بیان كرد: همچنین با هدف استفاده بهینه شهروندان از خط یك مترو، برخی از خطوط اتوبوس و مینی بوس اصلاح شده است.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: حذف برخی خطوط اتوبوس موازی با خط یك مترو، اضافه كردن خطوط جدید به منظور كارآمدتر شدن مترو از طریق دسترسی آسان تر مسافران به ایستگاه های مترو از جمله اقدامات صورت گرفته است.
قائدی با اشاره به اضافه شدن 12 دستگاه مینی بوس در قالب خط 115 گفت: با این اقدام، مترو در مسیر شهرك فجر سپاه، شهرك گلستان، بلوار آفرینش از طریق بلوار حسینی الهاشمی به سمت ایستگاه احسان حركت می كند.
9873 /6118

سرخط اخبار استان‌ها