۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۰۱
کد خبر: 82208669
T T
۰ نفر
نخستين واحد توليدي شهرك صنعتي پاسارگاد به بهره برداري رسيد

شيراز- ايرنا- نخستين واحد توليدي در شهرك صنعتي پاسارگاد در شمال استان فارس به مناسبت هفته دولت به بهره برداري رسيد.

به گزارش دريافتي دوشنبه ايرنا از روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي فارس، در اين آيين فعاليت واحد توليد ترشي و فرآورده هاي شوري در اين شهرك صنعتي آغاز شد.
اين واحد صنعتي در زميني به مساحت پنج هزار و 300 مربع با زيربناي دو هزار و 390 متر مربع با سرمايه گذاري افزون بر 25 ميليارد ريال راه اندازي شد.
با بهره برداري از اين واحد صنعتي براي 50 نفر اشتغال ايجاد شده است.
همچنين در اين آيين جاده دسترسي به شهرك صنعتي پاسارگاد كه براي احداث آن پنج ميليارد و 200 ميليون ريال هزينه شده است، به بهره برداري رسيد.

** اختصاص تخفيف 540 ميليون ريالي به خاطر بهره برداري زودهنگام
معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي شركت شهرك هاي صنعتي فارس در اين آيين با بيان اينكه شهرك صنعتي پاسارگاد از موقعيت ويژه اي در زمينه جذب سرمايه گذاران برخوردار است، گفت: اين شهرك صنعتي مزايايي نظير نزديكي به راه آهن شيراز – اصفهان و نزديكي به بزرگراه شيراز – اصفهان دارد كه موقعيت مناسبي براي جذب سرمايه گذار فراهم كرده است.
مهران خاكساري افزود:شهرك صنعتي پاسارگاد با مساحت 50 هكتار ظرفيت استقرار 55 واحد صنعتي با پيش بيني اشتغالزايي 850 نفر را خواهد داشت.
وي با اشاره به اينكه طرح هاي عمراني و زيرساختي در اين شهرك با هدف استقرار واحد هاي توليدي و صنعتي اجرايي شده و اين شهرك صنعتي آماده واگذاري زمين به سرمايه گذاران است گفت: 14قرارداد با سرمايه گذاران براي ايجاد واحد هاي صنعتي منعقد شده كه از اين تعداد كار ساخت و ساز شش واحد صنعتي با پيشرفت افزون بر 60درصد در حال انجام است.
معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي شركت شهرك هاي صنعتي فارس گفت : طرح هاي احداث مخزن100مترمكعبي،شبكه داخلي آب و برق و نيز خط انتقال آب به طول افزون بر پنج كيلومتر انجام شده و طرح خط اختصاصي برق از پست قادر آباد نيز با صرف 17ميليارد ريال با پيشرفت بيش از70درصدي در حال اجراست.
خاكساري همچنين با اشاره به اختصاص مشوق هاي سرمايه گذاري به صنعتگران در اين شهرك صنعتي گفت: به واحد صنعتي كه امروز به بهره برداري رسيد حدود 540ميليون ريال تخفيف بهره برداري زودهنگام تعلق گرفته است.
شهرستان پاسارگاد به مركزيت سعادت شهر در 110 كيلومتري شمال شيراز واقع است.
2027 /1876

سرخط اخبار استان‌ها