۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۱۱
کد خبر: 82391174
T T
۰ نفر
توليت آستان قدس رضوي: آثار هنري برخاسته از فرهنگ ديني در جذب مخاطب موفقتر است

مشهد- ايرنا- توليت آستان قدس رضوي گفت: آثار هنري كه در توليد آنها از مزيتهاي فرهنگ ديني و ملي بهره گرفته مي شود در جذب مخاطب موفقتر هستند.

آستان قدس رضوي روز سه شنبه به نقل از حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي در ديدار با جمعي از فيلمسازان جشنواره فيلم كوتاه ديني رويش و هنرمندان حوزه هنري خراسان رضوي در مشهد گزارش داد: امروز هفت هزار شبكه ماهواره اي حرفي يكسان مي زنند.
وي افزود: اگر با استفاده از مزيتهاي فرهنگي خودمان و بهره گيري از بيان در پرتو كلام وحي محتوايي را در اختيار مخاطبان قرار دهيم قطعا توجه افراد بسياري را به خود جلب خواهد كرد.
توليت آستان قدس رضوي به حديثي از امام رضا(ع) مبني بر اينكه 'اگر مردم زيبايي‌هاي سخنان ما را مي‌شناختند بي‌شك از ما پيروي مي ‌كردند' اشاره و بيان كرد: اگر اين محاسن كلام را در قالب آثار هنري همچون فيلم، سريال، پويانمايي، شعر، نثر تصوير و تبيين كنيم به مراتب اثرگذاري بيشتري از چند سخنراني و منبر خواهد داشت.
وي با تاكيد بر ضرورت توجه به نيازهاي مخاطب در ارائه محصولات فرهنگي و هنري ادامه داد: در عين حال هنرمندان ما بايد به مقوله ذائقه سازي نيز توجه داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمين رئيسي گفت: گمشده انسان معاصر امروز آموزه هاي ارزشمند قرآن كريم و اهل بيت اطهار(ع) است و اگر عده اي بگذارند كه انسانها با اين مفاهيم گرانقدر آشنا شوند بطور قطع همگان از آن استقبال مي كنند.
وي افزود: شما هنرمندان تلاشتان را براي نشان دادن زيباييهاي كلام اهل بيت(ع) به كار ببنديد و بدانيد كه امام رضا(ع) به نتيجه رسيدن كارتان را تضمين كرده اند.
7489/1858
irnamashhad@

سرخط اخبار استان‌ها