۹ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۴۲
کد خبر: 82366432
T T
۰ نفر
معاون استاندار مركزي: آموزش و تجهيز امكانات اولويت سازمان آتش نشاني است

ساوه - ايرنا - معاون هماهنگي امور عمراني استاندار مركزي آموزش نيروها و به روز رساني امكانات و تجهيزات را مهمترين الويت سازمان آتش نشاني عنوان كرد.

به گزارش پايگاه خبري استانداري مركزي، عزيز فيلي در آيين اعطاي نشان آتش نشاني به كاركنان شهرداري ساوه گفت: ايثارگري بالاترين درجه براي آتش نشانان است.
عزيز فيلي آتش نشانان را سربازان خط مقدم مديريت بحران در مواقع بروز بلاياي طبيعي و حوادث غيرمترقبه دانست و افزود: با توجه به استقرار سازمان آتش نشاني در خط مقدم اصلي مديريت بحران و وظيفه سنگين، درجه ايثارگري براي آنها در نظر گرفته مي شود.
وي ياد و خاطره 36 نفر از آتش نشانان كشور كه در سال گذشته در عمليات هاي مختلف اطفاء حريق و ديگر موارد جان خود را براي نجات شهروندان از دست دادند گرامي داشت و اظهار كرد: اينكه آتش نشانان با آگاهي از خطرات در حوادث براي نجات انسان ها جان خود را در خطر قرار مي دهند، ستودني است و پاداش اين ايثارگري در نزد خداوند محفوظ و ياد و خاطره اين شهدا همواره در يادهاي مردم زنده و جاويد است.
فيلي تصريح كرد: شهرداري و شوراي اسلامي شهر ساوه موفق به ارائه امكانات مناسب براي ارتقاي سطح خدمات آتش نشاني و ديگر بخش هاي مديريت شهري شده است.
وي بروزرساني تجهيزات و آموزش نيروها را از مهم ترين اولويت هاي سازمان آتش نشاني برشمرد و اظهار كرد: دغدغه مشترك همگان توانمندسازي و به روز رساني دانش و توانمندي هاي آتش نشانان و ديگر بخش هاي خدمت رساني به مردم در استان است.
فيلي به اهميت بحث آموزش پرسنل آتش نشاني ها اشاره كرد گفت: با توجه به اينكه تنوع در توسعه شهري با سرعت در حال حركت است، آموزش نيروهاي آتش نشان و برگزاري دوره هاي آموزشي در رده ها و مدارج مختلف از اهميت بسياري برخوردار است.
وي به اهميت برگزاري مانور در سنجش آمادگي و رفع نقايص موجود اشاره كرد و گفت: مديران عملياتي آتش نشاني براين باورند كه برگزاري مانورها براي آشنايي نيروها با حوادث بسيار موثر است و با برگزاري مانور هاي مختلف و تمرينات مستمر، ميتوان ظرفيت نيروهاي عملياتي را درخدمت رساني بهتر به شهروندان افزايش داد.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مركزي افزود: آتش نشاني يك سازمان نظامي نيست ولي مي توان گفت سازماني شبه نظامي است و بايد داراي سلسله مراتب فرماندهي باشد.
در پايان اين مراسم با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مركزي، حسن قرباني مديركل دفتر امور شهري وشوراهاي استانداري مركزي و ساير مسئولان شهرستان درجه 76 نفر از آتش نشانان ساوه براساس مدارك تحصيلي، سوابق خدمتي، جايگاه و كيفيت كار افراد، توسط به آنان اعطا شد.
6992/3075 خبرنگار: آذر اسفندياري** انتشار دهنده: حسين مهدي زاده اصفهاني

سرخط اخبار استان‌ها