۸ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۱۷
کد خبر: 82364668
T T
۰ نفر
رسانه پاكستانی: تمایل روسیه برای ورود ایران به مذاكرات افغانستان

اسلام آباد - ایرنا - یكی از روزنامه های پرشمارگان پاكستان روز چهارشنبه در گزارشی از نشست سه جانبه روز گذشته در مسكو درباره افغانستان نوشت، روسیه از ورود ایران به جمع مذاكرات با هدف كمك به صلح و آشتی در افغانستان و مبارزه با تروریسم دراین كشور حمایت می كند.

به گزارش ایرنا، روزنامه انگلیسی زبان 'داون' نوشت: تهران و مسكو متحدان یكدیگر در زمینه مبارزه علیه داعش در سوریه هستند و ائتلاف سه گانه ای به تازگی با حضور ایران، روسیه و تركیه شكل گرفته است كه هدف مشترك آن، مبارزه با داعش تعریف شده است.
بنابراین مبارزه با داعش و گروه های تروریستی در افغانستان نیز می تواند به عنوان هدف مشترك ایران و روسیه به همراه پاكستان، چین و دولت كابل، در افغانستان دنبال شود.
داون نوشت: واشینگتن از اینكه در جمع ائتلاف مبارزه با داعش در سوریه قرار نگرفته، خرسند نیست و اكنون نیز تشكیل گروه جدید روند مذاكرات صلح افغانستان به عنوان یك مسئله منطقه ای بدون حضور آمریكا، بار دیگر موجب نارضایتی این كشور شده است.
ویتالی چوركین نماینده روسیه در سازمان ملل هفته گذشته اعلام كرد شرایط افغانستان امروز به گونه ای شده است كه تروریست های داعش در سوریه و عراق به دنبال آن هستند تا به افغانستان پناه ببرند و در این صورت، قوت گرفت داعش در افغانستان، تهدیدی برای روسیه از طریق كشورهای آسیای میانه خواهد بود.
روسیه كه به كمك ایران، گام های موثری را برای مبارزه علیه داعش در سوریه برداشته است، این بار در تلاش است تا با تشكیل ائتلافی آسیایی، ضمن گام برداشتن در مسیر كمك به مذاكرات صلح افغانستان، به مقابله با داعش در این كشور برود.
آساق**1723 - انتشار دهنده: محمدرضا منافی

سرخط اخبار جهان