سرمايه گذاري در حوزه بنادر و كشتي سازي از راهكارهاي مهم عملياتي كردن اقتصاد مقاومتي است

بندرعباس- ايرنا- استاندار هرمزگان با تاكيد بر تلاش همه جانبه براي تحقق اقتصاد مقاومتي، گفت: سرمايه گذاري در حوزه بنادر و دريانوردي و كشتي سازي از راهكارهاي مهم عملياتي كردن اقتصاد مقاومتي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، جاسم جادري پنجشنبه در مراسم توديع و معارفه مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان با اشاره به ظرفيت هاي ويژه اين استان در حوزه دريا، اظهار داشت: ما به عنوان پيشتازان اقتصاد مقاومتي اين مسئوليت را بر عهده داريم كه اقتصاد دريا محور را در برنامه ششم عملياتي كنيم و نياز است به سمت سياست گذاري هماهنگ و تدوين استراتژي و آموزش نيروي انساني مرتبط با صنعت دريا برويم.
جادري با بيان اينكه مقام معظم رهبري اقتصاد مقاومتي را مردمي كردن اقتصاد تلقي فرمودند، عنوان كرد: بر اساس اين سياست سرمايه بسياري در حوزه بنادر استان جذب شد و امروز بندر شهيد رجايي بندري مهم در كل منطقه محسوب مي شود.
وي با بيان اينكه ايران پنج هزار و 800 كيلومتر نوار ساحلي دارد كه دو هزار و 200 كيلومتر آن در استان هرمزگان قرار دارد، افزود: سهم بسيار بزرگي از حمل و نقل دنيا در كنار خليج فارس و درياي عمان انجام مي شود.
استاندار هرمزگان ادامه داد: سهم ايران از اين حمل و نقل كمتر از هفت درصد و درآمد داخلي كشور از دريا نيز دو درصد است كه قرارشده اين سهم در برنامه ششم توسعه به 10 درصد برسد.
جادري با تاكيد بر لزوم استفاده از مشاركت و همكاري بخش خصوصي، بيان داشت: سرمايه گذاران بخش خصوصي مي توانند پروژه هاي دريايي را تكميل و بنادر را رونق دهند و همچنين در اين راستا مي توانيم از تجارب كشورهاي خارجي استفاده كنيم.
اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: دليل توجه ويژه اي كه نسبت به استان هرمزگان وجود دارد اين است كه اين استان قلب تپنده توسعه ايران اسلامي مي باشد و با اقدامات صورت گرفته هرمزگان رتبه اول كشوري را در اقتصاد مقاومتي به دست آورد كه اين افتخار با تلاش هاي مديران اجرايي استان و حمايت هاي نمايندگان به دست آمد.
جادري همچنين ابراهيم ايدني مديركل سابق بنادر و دريانوردي استان هرمزگان را از مديران موفق استان دانست و بيان داشت: اقدامات صورت گرفته در اين دوره مديريتي افتخارات و كارنامه درخشاني به همراه داشته و سرمايه گذاري هاي بسياري با ديد تقويت بخش خصوصي در اين دوره صورت گرفت.
وي با قدرداني از انتخاب الله مراد عفيفي پور به عنوان مديركل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان، افزود: اميدواريم اين راه در دوره مديريتي جديد تداوم يابد و كارهاي باقي مانده تكميل شود.
در اين مراسم از ابراهيم ايدني مديركل سابق بنادر و دريانوردي استان هرمزگان تجليل و الله مراد عفيفي پور به عنوان مديركل جديد بنادر و دريانوردي استان هرمزگان معرفي شد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسيني انتشاردهنده: خليل تنيده

سرخط اخبار استان‌ها