۱ تیر ۱۳۹۵، ۲۳:۲۸
کد خبر: 82121654
T T
۰ نفر
چيت چيان: ركود، پروژه هاي وزارت نيرو را متأثر نكرده است

تهران- ايرنا- وزير نيرو گفت: با وجود ركود نسبي در فعاليت هاي اقتصادي كشور و با تدابير سنجيده شده، پروژه هاي منابع آب و برق كشور متأثر از آن نشده است.

حميد چيت چيان شامگاه سه شنبه در حاشيه آيين اختتاميه دومين جشنواره 'نگاه مردمي به بحران كمبود آب؛ گزارش يك نگراني' در پاسخ به سؤال خبرنگار ايرنا در باره آخرين وضع پروژه هاي آب و برق كشور، افزود: هرچند محدوديت منابع مالي، اجراي پروژه هاي مختلف را در كشور تحت تأثير قرار داده، اما وزارت نيرو تلاش داشته و دارد تا با مديريت مصرف و افزايش ظرفيت توليد، به اجراي اين پروژه ها پرداخته تا تأخير در خدمت رساني به مردم پيش نيايد.
وي در ادامه، طرح احيا و تعادل بخشي آبهاي زير زميني را طرحي براي حمايت از كشاورزان برشمرد و هشدار داد: اگر برداشت از منابع آب زير زميني به صورت بي رويه ادامه يابد كشاورزان دچار مشكل مي شوند.
چيت چيان به طور نمونه با اشاره به وضع آب در استان كرمان ادامه داد: تمام شدن منابع آب زير زميني در اين استان و نبود امكان پمپاژ آب، باغات اين استان را با خشكي مواجه كرده و امروز در برخي مناطق آن حتي درختان پسته را بريده و به عنوان هيزم آتش مي زنند.
وي تصريح كرد: استفاده بي رويه از آب در يك حالت ديگر منجر به شور شدن منابع آبي شده و كاهش محصول، شور شدن خاك و كاهش حاصلخيزي آن را به دنبال خواهد داشت.
اين عضو كابينه دولت يازدهم همچنين با اشاره به آخرين وضع بارشهاي كشور، خاطر نشان كرد: بارندگي هاي خوبي را در سال آبي جاري در نيمه غربي كشور بويژه در استانهاي ايلام، لرستان، كردستان، آذربايجان شرقي و غربي، همدان و خوزستان شاهد بوديم اما نيمه شرقي كشور بشدت از مشكلات كمبود بارشها رنج مي برد.
وي يادآور شد: شرايط اقليمي كشور ايجاب مي كند كه همواره درباره چگونگي مصرف آب مراقبت هاي لازم انجام شود.
چيت چيان بيان داشت: تهران جزو مناطقي بوده كه در 9 ماه گذشته بارشهاي خوبي در آن اتفاق افتاده و وضع پنج سدي كه تأمين آب تهران را برعهده دارند خوب است و هم اينك به اندازه يك سوم بيش از ظرفيت پارسال ذخيره آبي دارد.
شبد**3065**1528**1504
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد