۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۲۶
کد خبر: 82054339
T T
۰ نفر
رئیس ستاد انتخابات استان تهران: نتایج اولیه شمارش آرا تا ساعت 24 اعلام می شود

تهران- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات استان تهران با ابراز امیدواری نسبت به اینكه مشاركت مردم سه حوزه انتخابیه استان در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچون دور نخست گسترده باشد گفت: تلاش داریم نتایج اولیه شمارش آرا در سه حوزه انتخابیه استان تهران تا ساعت 24 امشب اعلام شود.

سید شهاب الدین چاوشی روز جمعه در حاشیه دیدار از بخشداری رودهن از حوزه انتخابیه دماوند و فیروزكوه استان تهران به خبرنگار ایرنا گفت: رای گیری از واجدان شرایط بر اساس قانون تا ساعت 18 عصر امروز ادامه دارد كه در صورت درخواست فرمانداران با موافقت وزیر كشور تمدید می شود.
وی از مردم خواست كه برای شركت در امر خطیر مرحله دوم انتخابات مجلس دهم به موقع و هر چه باشكوهتر پای صندوق های رای حاضر شوند.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران خاطرنشان كرد: هر چه از زمان آغاز انتخابات می گذرد حضور مردم در شعب رای پررنگ تر می شود و پیش بینی می شود مشاركت واجدان شرایط از عصر امروز (جمعه) گسترده تر شود.
وی به واجدان شرایط رای دادن توصیه كرد تا از حق قانونی برای تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود استفاده كنند.
چاوشی با اشاره به اینكه 17 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی كار برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دهم را در سه حوزه انتخابیه استان تهران برعهده دارند گفت: 978 شعبه (صندوق رای) برای این سه حوزه انتخابیه پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان كرد: حدود یك میلیون و 625 هزار نفر واجد شرایط شركت در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در استان تهران هستند.
معاون استاندار تهران افزود: در این مرحله از انتخابات هر داوطلبی كه اكثریت آرا را كسب كند به عنوان منتخب مردم در مجلس آینده حضور پیدا خواهد كرد.
وی با بیان اینكه ستادهای انتخابات، امنیت انتخابات، هیات های بازرسی و نظارت از چند هفته گذشته در استان فعال بوده اند گفت: در این مدت نسبت به تخلفاتی كه صورت گرفته تذكرات لازم داده شد.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران افزود: در صورت وقوع هر گونه تخلف در روز انتخابات نیز هیات های اجرایی اقدام های لازم را انجام خواهند داد و پس از شمارش آرا نتیجه رسیدگی خود را اعلام می كنند.
چاوشی از داوطلبان انتخابات و هواداران آنان خواست تا این حركت بزرگ سیاسی و اجتماعی و حضور پرشور مردم را قدر بدانند و فرصتی برای همبستگی اجتماعی تلقی كنند.
وی تاكید كرد: پس از اعلام نتایج انتخابات فضای رقابت باید جای خود را به همدلی، دوستی و همكاری بدهد و به فرصتی برای پیشرفت كشور تبدیل شود.
مرحله نخست انتخابات مجلس دهم همزمان با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند 94 در حوزه های انتخابیه سراسر كشور برگزار شد كه در این مرحله هیچكدام از داوطلبان انتخابات حوزه انتخابیه رباط كریم و بهارستان موفق به كسب 25 درصد كل آرا ماخوذه نشدند.
این در حالی است كه30 نماینده منتخب حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر و دو نماینده منتخب حوزه های انتخابیه ورامین، قرچك و پیشوا و پاكدشت با كسب یك چهارم آرا به مجلس دهم راه یافتند.
در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 10 اردیبهشت در سه حوزه انتخابیه استان تهران همزمان با 53 حوزه انتخابیه دیگر در 20 استان برگزار می شود.
استان تهران در مجموع 35 كرسی در مجلس شورای اسلامی دارد كه 30 كرسی مربوط به حوزه انتخابیه تهران و هر كدام از پنج كرسی دیگر به سایر حوزه های انتخابیه اصلی استان تعلق دارند.
این استان دارای شش حوزه اصلی و 20 حوزه فرعی شامل شهرستان ها و بخش ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
تهرام/2079/7243/1831
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست