۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۷:۲۰
کد خبر: 81846735
T T
۰ نفر
شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ضد داعش فرانسه را تصویب كرد

تهران- ایرنا- شورای امنیت سازمان ملل درقطعنامه ای كه یك هفته پس از حملات پاریس با اجماع به تصویب رسید ، به كشورها اجازه داد 'هرنوع تدابیر لازم ' را برای مبارزه با گروه تروریستی داعش اتخاذ كنند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه از نیویورك ، این قطعنامه تدوین شده توسط فرانسه از تمام كشورهای عضو سازمان ملل می خواهد برای جلوگیری و مهار حملات تروریستی داعش و دیگر گروههای افراطی وابسته به القاعده ، به تلاش های مضاعف و هماهنگی دست بزنند.
لوران فابیوس وزیرامورخارجه فرانسه ضمن استقبال از تصویب این قطعنامه در بیانیه ای گفت : این قطعنامه قاطعیت جهان برای رویارویی با شبه نظامیان داعش را نشان داده است.
فابیوس گفت : اكنون آنچه كه برای تمام كشورها اهمیت دارد تعهد آنها به طرز قوی و محكم به این مبارزه چه از طریق اقدام نظامی و جستجو برای یافتن یك راه حل سیاسی و یا نبرد علیه تامین مالی این گروه تروریستی است.
این قطعنامه پایه و اساس حقوقی برای اقدام نظامی ایجاد نمی كند و شامل منشور هفتم سازمان ملل نمی شود كه اجازه توسل به زور را می دهد.
دیپلمات های فرانسوی تاكید دارند كه این قطعنامه حمایت سیاسی مهم بین المللی از مبارزه بر ضد داعش فراهم می كند كه از زمان حملات یك هفته پیش پاریس رو به تشدید است.
شبك1403 ** 1064

سرخط اخبار جهان