۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۲
کد خبر: 81740286
T T
۰ نفر
نخستين جشنواره تخصصي عسل طبيعي مازندران در بابلسر گشايش يافت

ساري-ايرنا- نخستين جشنواره تخصصي عسل طبيعي مازندران با شعار ' پرورش زنبور عسل، اشتغال و كارآفريني، فرهنگ سلامت غذايي ' روز يكشنبه در مركز آموزشي شهيد حسن پور اين شهرستان با حضور مردم و مسوولان گشايش يافت.

اين جشنواره كه 20 غرفه براي ارائه عسل طبيعي، گل و گياه و عرقيات دارد تا هفدهم شهروير براي بازديد علاقه مندان ادامه دارد.
دبير اين جشنواره در حاشيه افتتاح آن به خبرنگار ايرنا گفت : عرضه مستقيم انواع عسل طبيعي ، معرفي و عرضه هاي ساير محصولات و فرآورده هاي زنبور عسل ، ترويج فرهنگ سلامت غذايي و ترويج فرهنگ اشتغال و كارآفريني از اهداف برپايي اين جشنواره است.
ايوب فلاح افزود : زنبورعسل سبب افزايش توليد محصولات كشاورزي ، باغي و توليد علوفه در كشتزارها و مراتع و افزايش پوشش در عرصه هاي جنگلي مي شود.
اين جشنواره با همكاري دانشگاه علمي كاربردي جهاد كشاورزي، شوراي اسلامي شهر بابلسر، شهرداري بابلسر و مجتمع آموزش جهاد كشاورزي استان مازندران برگزار مي‌شود.
بر اساس آمارهاي رسمي استان مازندران به لحاظ تعداد زنبور رتبه چهارم ، تعداد كندو رتبه پنجم و ميزان توليد عسل رتبه ششم كشور را دارد.
مازندران پنج هزارو 200 زنبورستان دارد كه سالانه چهار هزار تن عسل در آنها توليد مي شود.
وجود مزارع كلزا و باغ هاي مركبات، جنگل هاي ميان بند و مراتع ييلاقي در مازندران سبب شده است تا زمينه بسيار مناسبي براي پرورش زنبور عسل فراهم شود، به طوري زنبوداران مي توانند در مراحل مختلف زماني و مكاني از گل و گياه موجود در سطح استان براي توليد عسل استفاده كنند.
بابلسر علاوه بر داشتن 55 زنبورستان با هفت هزار و 465 كلني زنبور و سالانه بيش از 90 تن عسل به خاطر وجود مركز آموزش كشاورزي شهيد حسن پور در آن از سال 75 به عنوان پايلوت ملي مركز زنبور عسل در كشور شناخته مي شود .
اين مركز تحقيقاتي از تجهيزات و امكانات آزمايشگاهي بالايي نسبت به مراكز ديگر كشور برخورد است و اولين دانشجويان دوره‌هاي كارداني و كارشناسي پرورش زنبور عسل در كشور نيز از اين مركز فارغ‌التحصيل شدند و بيش از 70 درصد آنان هم اكنون به پرورش زنبور عسل و زنبورداري اشتغال دارند. ك/3
7328/1654

سرخط اخبار استان‌ها