۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۸:۵۱
کد خبر: 81511769
T T
۰ نفر
معاون استاندار خوزستان:چوئبده آبادان به كانون ریزگردها تبدیل شده است

آبادان- ایرنا-معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه شهرستان آبادان با تبیین منشاء داخلی و خارجی ریزگردها در منطقه گفت:با توجه به كاهش بارندگی، منطقه چوئبده به یكی از مناطق اصلی كانون ریزگرد تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، 'عزیزالله شهبازی' چهارشنبه در آیین كاشت نهال حرا در مناطق ساحلی دریایی آبادان افزود:كاشت نهال حرا در منطقه چوئبده، به تثبیت خاك منطقه و جلوگیری از پراكنش گرد و غبار كمك فراوان می كند.

وی یكی از روش های كاهش آسیب های گرد و غبار را افزایش پوشش گیاهی در كانون های ریزگرد خواند و گفت:این تحقق این هدف با همگرایی دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد امكانپذیر است.

شهبازی گفت: بر اساس نظر كارشناسان، درخت حرا با شرایط منطقه چوئبده آبادان سازگار بوده و این گونه گیاهی، مهاجرت گونه های جانوری را به همراه داشته است.

كاشت دو هزار گونه گیاهی درخت حرا با حضور'پروین فرشچی' معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست چهارشنبه در سواحل بهمنشیر شهرستان آبادان آغاز شد.

جنگل حرا در سواحل جنوبی ایران، مهد انواع آبزیان، پرندگان و دوزیستان است.

بهمنشیر نام كنونی یكی از شاخه های رود كارون در استان خوزستان است كه «كارون» پس از رسیدن به خرمشهر به دو شاخه تقسیم می شود، شاخه نخست به سوی اروندرود در مرز ایران و عراق رفته و پرآب ترین دهانه یا بهمنشیر، در امتداد اروند رود به خور بهمنشیر و سپس به خلیج فارس می ریزد.

طول رود بهمنشیر حدود 90 كیلومتر، عرض آن 600 متر و عمق آن حدود 4 متر است.

3015/6125

سرخط اخبار استان‌ها