۱۰ دی ۱۳۹۳، ۹:۵۶
کد خبر: 81445259
T T
۰ نفر
برگزاری آیین گرامیداشت حماسه 9 دی درتالار فجر دانشگاه شیراز

شیراز- ایرنا- آیین گرامیداشت حماسه نهم دی ماه سه شنبه شب در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد كه سخنرانان این برنامه، عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی و دو نماینده مجلس بودند.

در این همایش كامران باقری لنكرانی عضو جبهه پایداری، حجت الاسلام سید محمود نبویان وعلیرضا زاكانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی سخنرانی كردند.

باقری لنكرانی عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی از حماسه نهم دی ماه به عنوان یكی از مهمترین وقایع كشور پس از انقلاب اسلامی یاد كرد و گفت: اگرچه وجود سلایق مختلف در كشور زمینه ساز نشاط اجتماعی است اما در سال 88 عده ای می خواستند گسست اجتماعی ایجاد كنند و فرهنگ چنددستگی را نهادینه كنند كه از آن پس رقابت ها بین افراد رقابت های خونین باشد و امكان وفاق و همراهی بین آنها حاصل نشود.

وی ادامه داد:اتفاق مهمی كه در نهم دی ماه روی داد این بود كه وفاق اجتماعی به كشور بازگشت و مردم از همه گروه ها و اقشار با وجود اختلاف سلیقه آمدند و پای دفاع از نظام و رهبری ایستادند و تاكید كردند كه از این اصول خود عقب نشینی نمی كنند.

وزیر اسبق بهداشت و درمان گفت: حماسه نهم دی ماه باری دیگر مردمی بودن انقلاب اسلامی را نشان داد ولذا این روز متعلق به هیچ فرد و گروه خاصی نیست بلكه متعلق به ملت ایران است.

باقری لنكرانی وحدت و یكپارچگی حول محور رهبری و نظام اسلامی را مهمترین ویژگی حماسه نهم دی ماه عنوان كرد و گفت: در كشور مشكلاتی وجود دارد كه برای برون رفت از آنها راهی جز توجه به وفاق و همدلی با محوریت اسلام و رهبری نداریم.

همچنین نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب با تدبیر و به مدد امداد الهی و بصیرت مردم سنگرها را از فتنه گران پس گرفتند و آنها را نومید كردند.

وی افزود: فتنه در سال 88 دو ركن اساسی نظام و انقلاب اسلامی یعنی اسلام و ولایت فقیه را نشانه گرفته بود و دشمنان ملت نیز از آمریكا گرفته تا رژیم صهیونیستی از آن حمایت كردند و حتی عبدالمالك ریگی هم از فتنه گران حمایت كرد.

نبویان اظهار كرد: جمهوری اسلامی ایران با هنر رهبری امام و مقام معظم رهبری از گردنه های خطیری عبور كرده است و تحریم ها از جمله این گردنه ها بود كه به جرم شكستن انحصارهای علمی در حوزه هایی چون هوافضا و هسته ای بر ملت ایران تحمیل شد.

وی ارایه جهان بینی اسلامی نافی جهان بینی مدرن و طرح تئوری جدید ولایت فقیه در روزگار رونق تئوری لیبرال دموكراسی را به عنوان ره آوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در شرایطی كه اسلام اصیل سنگرها در منطقه را به تدریج فتح می كرد، فتنه گران اصل اسلام و ولایت فقیه را هدف قرار دادند.

همچنین علیرضا زاكانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با اراده الهی به پیروزی رسید و 9 دی ماه 88 تجلی اراده الهی برای استمرار انقلاب بود.

وی افزود: با حماسه ملت در نهم دی ماه دشمنان انقلاب اسلامی از پیشبرد اهداف خود نومید شدند.

دبیركل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در این آیین با اشاره به وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 اظهار كرد: برخی ابعاد فتنه را تا حد یك دعوای سیاسی و اختلاف سلیقه دو فرد تنزل دادند كه برخی از همكاران ما در مجلس هم كسانی هستند كه می گویند اگر در مناظره ها آن اتفاقات نمی افتاد، سایر نامزدها هم به قانون تمكین می كردند كه این ساده سازی مساله است.

زاكانی با بیان اینكه فتنه استمرار انقلاب اسلامی و انحراف انقلاب از اهداف متعالی را هدف قرار داده بود، گفت: ظرفیت 40 میلیون فرد مشاركت كننده در انتخابات می توانست بسیاری از موانع را از فراروی كشور بردارد كه یك عده در داخل آن را نادیده گرفتند و اساس را بر جنگ قدرت گذاشتند و این از خیانت هایی بود كه به كشور صورت گرفت.

این نماینده مجلس اظهار كرد: رییس جمهوری آمریكا دو روز قبل از انتخابات به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت با این مضمون كه واشنگتن آماده است در همه ابعاد و سطوح با ایران مذاكره كند كه به واسطه این خیانت و جنایت در جریان فتنه، دشمن منفعل به دشمن فعال تبدیل شد. ك/2

2026/ 667

سرخط اخبار استان‌ها