۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۹:۲۱
کد خبر: 81426286
T T
۰ نفر
فرمانداراشتهارد: رها سازي پسماندهاي صنعتي در منطقه ممنوع شد

كرج-ايرنا- فرمانداراشتهارد با اشاره به رهاسازي پسماند و فاضلاب توسط برخي از صاحبان صنايع در اين شهرستان، گفت: براي پيشگيري از آلودگي زيست محيطي از اين پس رهاسازي فاضلاب و پسماند صنعتي در منطقه ممنوع است .

'ابوالفضل اينانلو' روز دوشنبه درگفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: برخي از صنايع شهرك صنعتي اشتهارد پسماندها و فاضلاب ها حاصل از فعاليت هاي صنعتي خود را به علت پرشدن حوضچه هاي پسماند واقع در اين شهرك به بيرون از شهرك هدايت مي كنند.

وي اظهار داشت: رهاسازي اين پسماندها در طبيعت كه اغلب روغن هاي سوخته و اسيدي هستند علاوه برانتشار بوي نامطبوع، سبب آلودگي زيست محيطي و از بين رفتن حاصلخيزي بخشي از اراضي كشاورزي منطقه شده است.

اينانلو ادامه داد: درنشستي با حضور مسوولان منطقه و صاحبان صنايع ، مقرر شد تا ضمن چاره جويي ، از ريختن پسماندها در محدوده اراضي كشاورزي و منابع طبيعي شهرستان جلوگيري شود.

وي به برنامه ريزي بلند مدت براي ساماندهي پسماندهاي صنعتي منطقه اشاره كرد و افزود:

سه مكان براي بازيافت پسماندهاي صنعتي در استان هاي مركزي ، قزوين و البرز پيش بيني شده است .

فرمانداراشتهارد ادامه داد:به احتمال اين پسماندها براي توليد قير در اختيار كارخانه هاي قير قرار گيرند كه در اين صورت ضمن فرآوري آن ها از آلودگي زيست محيطي منطقه جلوگيري مي شود.

***آغاز عمليات اجرايي انتقال فاضلاب تصفيه شده به اشتهارد تا دو هفته آينده

فرماندار اشتهارد در ادامه با اشاره به آغاز طرح انتقال فاضلاب تصفيه شده شهرستان كرج به شهرستان اشتهارد، گفت: مجري اين طرح به تازگي مشخص شده است .

اينانلو افزود: براي اجراي اين طرح، مسيري حدود 35 تا 40 كيلومتر بين تصفيه خانه تا مخزن آب دراشتهارد لوله گذاري مي شود.

وي افزود: اين طرح كه با هزينه اي بالغ بر 250 ميليارد ريال اجرا مي شود با خروجي 500 ليتر در ثانيه براي مصارف كشاورزي و صنعت مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

وي گفت: تمام واحدهاي شهرك صنعتي و كشاورزان اشتهاردي مي توانند از آب تصفيه شده براي مصارف صنعتي و كشاورزي منطقه استفاده كنند.

هم اكنون در شهرستان اشتهارد بيش از 800 واحد صنعتي فعاليت دارند.

اين شهرستان حدود پنج هزار هكتار زمين كشاورزي و باغي دارد كه با 35 هزار نفر جمعيت در70 كيلومتري جنوب غربي كرج مركز استان البرزواقع است.ك/3

693/ 691

سرخط اخبار استان‌ها