۴ مرداد ۱۳۹۳، ۲۳:۴۳
کد خبر: 81251418
T T
۰ نفر

انگلیس خواهان تمدید آتش بس درغزه شد

۴ مرداد ۱۳۹۳، ۲۳:۴۳
کد خبر: 81251418
انگلیس خواهان تمدید آتش بس درغزه شد

لندن - ایرنا- ' فیلیپ هاموند' وزیر خارجه انگلیس روز شنبه از برقراری آتش بس موقت در غزه استقبال كرد وگفت وی و سایر همتایانش در نشست پاریس، بدنبال تمدید این آتش بس هستند.

به گزارش ایرنا و به نقل از بیانیه وزارت خارجه انگلیس، هاموند پس از پایان نشست روز شنبه وزیران امورخارجه آمریكا، فرانسه و نیز سایر همتاهایش از كشورهای اروپایی و نیز تركیه و قطر در پاریس، گفت: وزرای شركت كننده در این نشست بر این امر توافق دارند كه این آتش بس بایستی تمدید شود چرا كه شرایط انسانی در غزه این مساله را اقتضاء می كند وهمه خواهان پایان كشته شدن مردم غزه هستند.

وی با بیان اینكه تمامی طرف های حاضر در این نشست روشن ساخته اند كه تلاش و منابع لازم را برای بازسازی و توسعه غزه به عنوان یك راه حل به كار خواهند گرفت، تصریح كرد: اما این راه حل بایستی دربرگیرنده به رسمیت شناختن نیازهای امنیتی اسراییل نیز باشد.

وزیر خارجه انگلیس افزود: توافق صورت گرفته برای آتش بس كاملا یك دستاورد است چرا كه هر دو طرف درگیر دارای پیش شرطی هایی بودند كه آنها بر تحقق شان تاكید داشتند.

وی اضافه كرد: آنچه حالا به انجام آن نیاز داریم، آشتی دادن تقاضای مشروع فلسطینی های ساكن غزه برای باز كردن راههای ارتباطی این منطقه ، افزایش دسترسی های غزه و بازگشت زندگی عادی به غزه و از سوی دیگر نیازهای مشروع اسراییل برای حفظ امنیت اش است كه آشتی دادن این دو یك چالش شمرده می شود.

وزیر خارجه انگلیس همچنین عنوان كرد به رغم وجود بحث های مختلف درباره مسایل، اما آنچه در شرایط كنونی مهم شمرده می شود تمدید آتش بس در غزه بدون هیج گونه پیش شرطی است .

به گزارش شبكه بی بی سی، وزیران خارجه فرانسه ، آلمان، انگلیس ، ایتالیا ، اتحادیه اروپا ، تركیه و قطر در نشست امروز ( شنبه ) در پاریس ، طرح لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه مبنی بر تمدید آتش بس در غزه را بررسی و خواهان برقراری آن شدند.

منابع خبری روز شنبه گزارش دادند پس از موافقت گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با طرح آتش بس 12 ساعته، این آتش بس از صبح روز شنبه به اجرا در آمد.

بر اساس این طرح، طرفین با هدف انتقال كمك های انسان دوستانه، از ساعت 7 صبح شنبه (به وقت گرینویچ) تبادل آتش را متوقف كردند.

براساس گزارش های منتشر شده، جنگ كنونی در غزه، مرگبارترین حملات به غزه از سال 2009 - 2008 به حساب می آید كه در جریان آن تاكنون بیش از یك هزار فلسطینی كه اغلب آنان را غیر نظامیان تشكیل می دهند بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

40 نظامی رژیم صهیونیستی نیز در این درگیری ها تاكنون كشته شده اند كه سنگین ترین تلفات ارتش این رژیم بعد از جنگ علیه حزب الله لبنان در تابستان 2006 میلادی به شمار می آید.

اروپام ** 1552

سرخط اخبار جهان