۱۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۱۸
کد خبر: 80524311
T T
۰ نفر

بيروت- نماينده ويژه 'بان كي مون' دبيركل سازمان ملل در لبنان، با تشكر از اقدام جمهوري اسلامي ايران در تأمين كمك‌هاي انسان‌دوستانه به آوارگان سوري و فلسطيني در لبنان، همكاري طرفين در اين خصوص را مثبت و سازنده ارزيابي كرد.

به گزارش ایرنا از بیروت، به نقل از بخش اطلاع رسانی سفارت ایران در لبنان، 'دِرِك پلامبلی' هماهنگ كننده ویژه دبیركل سازمان ملل در امور لبنان بعد از ظهر جمعه با 'غضنفر ركن‌آبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در محل سفارت كشورمان دیدار و در خصوص آخرین تحولات لبنان و منطقه با وی گفت‌وگو كرد.

پلامبلی ضمن اشاره به اهمیت حفظ ثبات و استقرار در لبنان، ضرورت تلاش همه‌جانبه برای جلوگیری از گسترش دامنه بحران سوریه بر لبنان و منطقه و لزوم تسریع در چاره‌جویی برای خروج از این بحران را مورد تأكید قرار داد.

ركن‌آبادی نیز با اشاره به اینكه وضعیت آوارگان سوری نیازمند اقدامات سریع و عملی است، تصریح كرد: كمك‌های اعطائی ایران برای همه آوارگان در كلیه مناطق لبنان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین افزود سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران، در راستای حمایت از ثبات، وحدت ملی و انسجام داخلی در لبنان قرار دارد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی دولت لبنان و هیأت عالی امدادرسانی،‌ عملیات توزیع 30 هزار بسته تداركاتی جهت توزیع میان آوارگان سوری و فلسطینی در لبنان را آغاز كرده است.

خاورم**2024 **1446

سرخط اخبار جهان