۴ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۳۱
کد خبر: 80428364
T T
۰ نفر
همايش شيرخوارگان حسيني در دارالعباده يزد برگزار شد

يزد - همزمان با سراسر كشور ، همايش شيرخوارگان حسيني به ياد طفل شش ماه امام حسين (ع) ، حضرت علي اصغر (ع) در 50 منطقه دارالعباده يزد برگزار شد .

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا ، در این همایش ها در حالی كه مادران نوزادان خود را بر روی دستانشان گرفته بودند، در غم و اندوه طفل شش ماهه امام حسین (ع) اشك ماتم ریختند و به یاد این مصیبت بزرگ به سوگواری و عزاداری پرداختند.

در این مراسم های معنوی ، كودكان لباس های متحد الشكل به رنگ سبز و سفید بر تن داشتند و سربندهای یا حسین (ع) و یا اباالفضل (ع) هم بسته بودند.

این همایش همه ساله در مناطق مختلف دارالعباده یزد و به منظور تعظیم شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مكتبی با حضور مادران و كودكان شیرخوارشان و با توسل به حضرت علی اصغر (ع) و اظهار مظلومیت شیرخوار امام حسین (ع) در دشت نینوا برگزار می گردد .

در همایش شیرخوارگان حسینی یزد ، ضمن قرائت زیارت عاشورا در سوگ سالارشهیدان امام حسین (ع ) و بویژه كوچكترین سرباز كربلا ، مداحان و مرثیه خوانان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به سوگواری پرداختند .

مراسم شیرخوارگان حسینی همه ساله در ایران اسلامی و بسیاری از كشورهای جهان برگزار می شود.

مراسم بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) و آیین شیرخوارگان حسینی امسال بطور همزمان در دو هزار نقطه در سراسر ایران و جهان برگزار شد.ك2

7536/1968

سرخط اخبار استان‌ها