۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۴۰
کد خبر: 83324156
T T
۰ نفر
مشكلات جامعه ايثارگري قم در دست پيگيري است

قم-ايرنا- مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران قم گفت: تجليل از ايثارگران و حل مشكلات مختلف آن‌ها اقدام پسنديده‌اي است كه در سطح استان و با تأكيد استاندار قم جاري و سازي شده است.

به گزارش ايرنا، سيد جواد هاشمي روز چهارشنبه در جلسه شوراي هماهنگي امور ايثارگران در سالن امام جواد(ع) ادامه داد: نگاه مجموعه مديريت كلان استان در ارتباط با حل و رسيدگي به مطالبات و دغدغه‌هاي جانبازان و ايثارگران قابل‌توجه است.
وي همچنين تصريح كرد: عزت و استقلال امروز كشور مرهون و مديون ايستادگي شهدا و جانبازان انقلاب اسلامي است، بسياري از جانبازان استان با مشكلات جسمي زيادي دست‌ و پنجه نرم مي‌كنند.
وي ادامه داد: مديران استان در سركشي به خانواده شهدا و جانبازان همت بيشتري به خرج داده و از فرصت مديريت خود استفاده بهتري داشته باشند.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران قم همچنين خاطرنشان كرد: تعداد شهداي استان قم بيش از 6 هزار شهيد و تعداد جانبازان قم نيز 11 هزار تن هست.

**مشاور ايثارگران شهرداري قم نيز در بخشي از اين جلسه، تأكيد كرد: در شهرداري قم 477 پرسنل ايثارگر مشغول فعاليت هستند.
طوبي حجازي افزود: جلسه شوراي مشورتي براي پيگيري امور ايثارگران در شهرداري به رياست قائم‌مقام شهردار قم تشكيل‌ شده و نيازهاي اساسي جامعه ايثارگري در اين شورا احصا و رسيدگي مي‌شود.
وي بيان كرد: توانمندسازي جامعه ايثارگري مهم‌ترين هدف اين مجمع مشورتي است، بيشترين جذب جامعه ايثارگري شهرداري قم در سازمان آتش‌نشاني متمركزشده است.
وي همچنين تصريح كرد: حق ايثارگري به‌صورت كامل در شهرداري قم اجرا شده و تمام حقوق و مزاياي ايثارگران پرداخت مي‌شود.
حجازي با اشاره به اهميت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بيان كرد: برگزاري يادواره‌هاي شهدا توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري قم و آماده‌ سازي موزه شهيدان زين‌الدين از نمونه‌هاي بيروني فعاليت‌هاي شهرداري در راستاي ترويج فرهنگ شهادت است.

**مسئول امور فرهنگي بهزيستي استان قم نيز در اين جلسه، عنوان كرد: در تمام مناسبت‌هاي مذهبي از ايثارگران و جانبازان بهزيستي قم تجليل مي‌شود، همچنين سركشي از منزل جانبازان در طول سال و پيگيري موارد شغلي جانبازان نيز به‌صورت مستمر انجام مي‌ گردد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين حسينعلي اكرامي نژاد ادامه داد: با تلاش‌هاي صورت گرفته بخش مهمي از مشكلات ايجادشده در زمينه بيمه جانبازان برطرف شده و هزينه درمان اين افراد وضعيت بهتري پيداكرده است.
وي همچنين خاطرنشان كرد: در اعزام به مناطق زيارتي، راهيان نور و ديگر برنامه‌هاي فرهنگي، خانواده ايثارگران قم در اولويت قرار داشته و تلاش مي‌شود از اين طريق خدمت كوچكي به آن‌ها ارائه گردد.
وي تصريح كرد:شوراي مشورتي ايثارگران در بهزيستي قم تشكيل‌شده و از مباحث اين مجمع براي بهبود وضعيت ايثارگران استان استفاده مي‌شود.

**نماينده امور ايثارگران سازمان جهاد كشاورزي قم نيز در اين جلسه تصريح كرد: در دوران دفاع مقدس بيش از 5 هزار و 100 تن از طريق جهاد به جبهه اعزام‌شده كه ازاين ‌بين 59 نفر شهيد، 220 جانباز و 4 آزاده نصيب جهاد كشاورزي قم شده است.
عباس قاسمي با اشاره به اقدام جهاد كشاورزي قم در رابطه با جانبازان تأكيد كرد: سركشي به خانواده شهدا و جانبازان در طول سال به‌صورت مستمر با حضور مسئولان استاني انجام مي‌شود.
وي گفت: برگزاري روز جانباز و هفته مقاومت و پيروزي، حضور در مراسم رژه دفاع مقدس، برپايي نمايشگاه دفاع مقدس در محل نمايشگاه ياد ياران، برگزاري مهماني لاله‌ها در سطح روستاها و واگذاري شركت‌هاي وابسته به جهاد كشاورزي به ايثاران از اقدام‌هاي انجام‌شده جهاد در ماه‌هاي اخير بوده است.
قاسمي ادامه داد: تشكيل بانك اطلاعاتي فرزندان فاقد شغل جانبازان و بررسي وضعيت بيمه تكميلي جانبازان از اقدام‌هايي بوده در جهاد كشاورزي قم دنبال مي‌شود.
7403/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها