۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵
کد خبر: 83323605
T T
۰ نفر
مشكل قطعي آب و برق مدارس مازندران با پادرمياني استاندار حل شد

ساري – ايرنا – موضوع طولاني شدن بدهي آب و برق مدارس مازندران كه در چند مورد منجر به قطعي انشعاب شده بود ، سرانجام به شوراي آموزش و پرورش استان كشيده شده و با پا در مياني استاندار به صورت موقت حل شد .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، در جلسه امروز چهارشنبه شوراي آموزش و پرورش استان مازندران كه به رياست استاندار برگزار شد، موضوع بدهي چندين ميلياردي مدارس استان به شركت هاي توزيع برق و آب به عنوان مشكل اصلي اين مدارس مطرح شد.
مديران شركت هاي آب و برق مازندران در اين نشست اعلام كردند كه صبرشان بابت بدهي كلان آموزش و پرورش لبريز شده و تنها راه باقي مانده برايشان ، قطع كردن خدمات تا دستيابي به مطالبات بوده است.
اگر چه در اين نشست رقم دقيق بدهي مدارس اعلام نشد، اما به گفته مديران شركت هاي آب و برق استان، برخي از اين بدهي ها قدمت يك ساله دارد.
** وضعيت نامساعد مالي آموزش و پرورش
مديركل اموزش و پرورش مازندران وضعيت مالي آموزش و پرورش را نا مساعد عنوان كرد و گفت : قطع كردن آب و برق مدارس آسيب جدي به فرايند تحصيلي و همچنين بهداشت مدارس خواهد زد.
عسگري نيكزاد از شركت هاي اب برق استان خواست شكيبايي بيشتري خرج دهند و وعده داد : براي سال جاري اعتبارات خوبي ديده شده كه در صورت تامين در اولين فرصت اين بدهي ها پرداخت خواهد شد.
از طرفي مديران آب و برق استان نيز از طولاني تر شدن زمان پرداخت بدهي مدارس ابراز نگراني كردند و اظهار داشتند كه از سوي مقامات عالي اين شركت ها مورد مواخذه قرار خواهند گرفت.
استاندار مازندران نيز با بيان اينكه آموزش و پرورش نبايد بدهي هاي خود را به تعويق بيندازد، از مديران شركت هاي آب و برق خواست براي مدت معيني انشعاب مدارس بدهكار را وصل كنند.
احمد حسين زادگان تاكيد كرد: مسائل مالي دستگاهها نبايد داخل كلاس درس و حياط مدرسه و ميان دانش آموزان رسوخ كند و مديران بايد از اين مسئله به شدت جلوگيري كنند.
وي افزود : مسئولان آموزش و پرورش بايد با مديران آب و برق در نخستين فرصت جلسه تشكيل داده و زمان دقيق پرداخت بدهي خود را تعيين كنند و سر وعده خود باقي بمانند.
استاندار همچنين اظهار داشت: شركت هاي توزيع آب و برق نيز از شركت هاي خدماتي محسوب مي شوند و وقفه در مطالبات انها مي تواند در خدمات رساني مشكل ايجاد كند.
** بازتاب آهنگ جنجالي در شوراي آموزش و پرورش مازندران
موضوع پخش آهنگ يكي از خوانندگان خارج نشين در مدارس كه مدتي است در كشور به موضوعي جنجالي بدل شده است، امروز به نشست شوراي آموزش و پرورش مازندران نيز كشيده شد.
استاندار مازندران در اين باره نيز گفت: بحث غنا( موسيقي مطربي) و هنجارشكني موسيقايي را در هيچ حوزه اي هيچ فردي تاييد نمي كند و بايد از نفوذ چنين مسائلي بخصوصو در مدارس جلوگيري كند.
حسين زادگان تاكيد كرد: فرزندان ما نبايد به لهو و لعب كشيده شوند زيرا اين ابزار تهاجم و جنگ فرهنگي با نظام و مردم است.
وي افزود : ما در كشور و استان موسيقي هاي نواحي ، سنتي و اصيل برخوردار هستيم كه زبان زد جهانيان است و مي توان از آنها براي شادي فرزندان استفاده كنيم.
استاندار مازندران بستر نشاط اجتماعي را در كشور متنوع عنوان كرد و گفت : مي توان به صورت مسائل از طبيعت گردي ، موسيقي محلي ، جنگ هاي شادي ، شب شعر و همچنين دورهمي دوستانه به عنوان بسته هاي فرهنگي و شاد استفاده كرد.
حسين زادگان اظهار داشت : براي موسيقي مي توانيم حد تعيين كنيم و چنانچه آهنگي همه را از حالت طبيعي خارج كند محل سئوال است.
معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران نيز گفت: هجمه اي كه به آموزش و پرورش وارد شد اين سوال جدي را مطرح مي كند كه چگونه آهنگي در يك جايي ساخته شده و انتشار آن تا اين حد در فرهنگ تاثير گذاشته است؟
حسين حسن نزاد افزود : همه بايد از خود بپرسند كه چگونه امروز در آموزش و پرورش اين اتفاق افتاده است.
وي با بيان اينكه اين موضوع آموزش و پرورش ما را زير سئوال قرار داده است ، گفت : اما بايد خوشحال باشيم كه فهميديم چنين مشكل ايجاد شد و ضعف ما كجاست و سهم آموزش و پرورش را در خطوط فرهنگي استان و شهر ستان قبول كنيم.
مديركل آموزش و پرورش مازندران نيز گفت : اين كليپ ها از بين 126 هزار مدرسه اي كه در كشور داريم در 15 مدرسه پخش شده است اما در فضاي مجازي چنان منتشر شد كه گفته مي شود 37 ميليون بار ديده شده است.
نيكزاد با بيان اينكه در آموزش و پرورش استان مازندران چنين مسائلي وجود ندارد ، افزود : متاسفانه اين كليپ ها تمام فعاليت هاي پرورشي، ورزشي و شاد دانش آموزي را زير سئوال مي برد.
دبير شوراي آموزش و پرورش بيان كرد: به زعم ما شادي و نشاط ابتدايي ترين نياز يك كودك است، اگر جامعه بخواهد از سلامت روان برخوردار باشد، شادي و نشاط لازمه آن است و اين كار را هم انجام داديم، اما از هرگونه تهاجم فرهنگي مقابله خواهيم كرد.
نيكزاد گفت: به هر صورت، اين كار در يك حركت برنامه ريزي شده اتفاق افتاد و نمي تواند مورد ارزيابي قرار بگيرد هر چند كه بايد منافذ منفي را به روي آموزش و پرورش ببنديم.
7335/1654

سرخط اخبار استان‌ها