۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴
کد خبر: 83323604
T T
۰ نفر
140 ورزشكار به مسابقات جهاني ورزش كارگري اعزام مي شوند

تهران - ايرنا - رييس فدراسيون كارگري گفت: تيم ها و نفرات اعزامي به ششمين دوره مسابقات جهني ورزش كارگري در مراحل آخر اردوها با حضور در آكادمي ملي المپيك مورد ارزيابي آمادگي جسماني قرار خواهند گرفت.

«جواد رمضي» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در رابطه با برگزاري تيم هاي اعزامي به مسابقات جهاني نسبت به دوره هاي قبلي، پيشرو تر بوديم چرا كه تمهيدات لازم از تير ماه سال 97 را پيش بيني كرديم و از چند وقت پيش نيز شاكله كاروان بسته شد و حتي در برخي از رشته ها نيز 4 تا 5 مرحله اردوهاي آمادگي برگزار شد و اين اردوها همچنان ادامه داد و موضوع مهم بحث گرفتن رواديد اعضاي كاروان اعزامي است.
وي اظهار داشت: مقرر شد كاروان اعزامي به اسپانيا از نظر پزشكي چكاپ كامل شامل آزمايش هاي خون و تخصصي شوند و همچنين چند روز قبل از اعزام با توافق با «رضا قراخانلو» رييس آكادمي ملي المپيك، ورزشكاران اعزامي بعد از مراسم بدرقه كه با حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي برگزار مي شود، مرحله پاياني اردوي خود را در آكادمي برگزار و از نظر آمادگي جسماني، ارزيابي شوند.
رمضي توسعه ورزش كارگري را توسعه ورزش همگاني دانست و گفت: فدراسيون تلاش خود را در اين زمينه دارد و با برگزاري كلاس هاي دانش افزايي، برگزاري مسابقات قهرماني كشور، ليگ، جايز بزرگ، اعزام هاي برون مرزي، همايش و جشنواره ها در اين زمينه فعاليت مي كند.
وي با اشاره به حمايت وزارتخانه هاي ورزش و جوانان و همچنين تعاون، كار و رفاه اجتماعي اظهار داشت: دغدغه من اين است كه ورزش در سبك زندگي كارگران به عنوان يك شاخصه اصلي ايجاد شود. امسال در رابطه با اعزام به پيكارهاي جهاني تلاش كرديم كه با برنامه ريزي به گونه اي عمل شود كه ورزش كارگري بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد تا كارگران در سراسر كشور انگيزه لازم براي حضور در تيم هاي ملي كارگري را داشته باشند.
رييس فدراسيون كارگري خاطر نشان كرد: عليرغم مشكلات و تنگاهاي اقتصادي براي حضور در بازي هاي كارگران جهان با برنامه ريزي وارد شديم كه خوشبختانه تاكنون مشكلي در اين زمينه وجود ندارد و روز گذشته و در فاصله 40 روز به اعزام به مسابقات جهاني، نخستين گروه براي انجام مصاحبه اقدام كردند.
وي يادآور شد: ششمين دوره رقابت‌هاي جهاني ورزش كارگري در 9 رشته ورزشي تنيس روي ميز، جودو، پتانك، دووميداني، واليبال ساحلي، شنا، كاراته، كشتي ساحلي و فرنگي در قالب 16 تيم از 11 تير به مدت يك هفته در اسپانيا برگزار مي‌شود و كاروان ايران با 140 ورزشكار، سرپرست و كادر فني راهي اسپانيا خواهد شد.
رمضي تصريح كرد: برخلاف دوره قبل كه 220 ورزشكار در 11 رشته ورزشي در قالب 18 تيم در مسابقات جهاني لتوني حضور داشتند، اين دوره به خاطر مشكلات اقتصادي تلاش كرديم تعداد نفرات اعزامي را به 140 نفر كاهش دهيم تا كارواني كيفي و پرمدالي را به اسپانيا اعزام كنيم.
رئيس فدراسيون آماتور ورزش كارگري تصريح كرد: در مسابقات جهاني كارگري كه 2 سال پيش در لتوني برگزار شد، كاروان ورزش كارگران با 64 مدال (36 طلا، 14 نقره و 14 برنز) در جايگاه نهم ايستاد اما در اين دوره سعي داريم با افزايش مدال‌هاي خود در جايگاهي بهتر از نهمي قرار بگيريم.
ورزشي**1067**9118**
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش