۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۴
کد خبر: 83323551
T T
۰ نفر
شهيدي: بيش از 45 هزار ايثارگر سال گذشته وام مسكن دريافت كردند

تهران- ايرنا- رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: از حدود 50 هزار نفر از افراد معرفي شده به بانك ‌ها سال گذشته در مجموع 45 هزار و 623 نفر از ايثارگران وام مسكن دريافت كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بنياد شهيد، حجت‌الاسلام ‌و المسلمين سيدمحمدعلي شهيدي روز چهارشنبه در جلسه شوراي معاونان بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مسكن ايثارگران افزود: در سال جاري نيز بايد تلاش كنيم از تمامي ظرفيت‌ هاي قانوني براي رفع مشكل ايثارگران استفاده كنيم و اميدواريم حداقل 50 هزار فقره وام مسكن نيز جذب شود.
وي ادامه داد: تمامي فرايندهاي دريافت وام روي سامانه بنياد شهيد و امور ايثارگران و به‌ صورت الكترونيكي انجام مي‌شود و بايد با تكميل وب‌سرويس مشترك وزارت مسكن و شهرسازي و بانك‌هاي عامل با بنياد شهيد و امور ايثارگران نسبت به تسهيل بيشتر اين فرايند براي دريافت تسهيلات مسكن ايثارگران اقدام شود.
نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران همچنين تعداد واگذاري زمين و مسكن به ايثارگران در سال گذشته را 6 هزار و 54 مورد عنوان كرد و افزود: با توجه به افزايش سن والدين شهدا و جانبازان، مناسب‌سازي مسكن اين افراد در دستور كار بنياد شهيد قرار دارد كه در اين راستا در سال 1397 حدود 500 مورد مناسب‌سازي مسكن صورت گرفته است.
وي با بيان اينكه فرهنگ بخشندگي و اكرام از پايه‌هاي اصلي فرهنگ ايثار و شهادت است، گفت: با بررسي زندگي روزمره شهدا مي‌توان فهميد كه ايثار، بخشندگي، عطوفت و مهرباني جلوه‌هايي از رفتار اجتماعي شهدا بوده كه نقطه اوج اين ايثارگري شهادت است.
نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران تأكيد كرد: فرهنگ انفاق و مهرباني در ماه رمضان بيش از هميشه در رفتار مسلمانان نمايان مي‌شود و اگر بتوانيم اين فرهنگ را در طي سال استمرار بخشيم كمك بزرگي براي حل مشكلات اجتماعي با مشاركت مردم صورت خواهد گرفت.
معاون رئيس جمهوري با بيان اينكه توسعه فرهنگ ايثار اجتماعي در طي چند سال گذشته در دستور كار بنياد شهيد و امور ايثارگران قرار داشته است، افزود: بايد بتوانيم فرهنگ ايثار اجتماعي كه بخش عمده‌اي از آن در رفتار شهدا و ايثارگران قابل مشاهده است توسعه دهيم و به اين ترتيب مي‌توانيم به ايجاد الگويي مردمي براي حل مشكلات اجتماعي كمك كنيم.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود در دوران جنگ تحميلي هشت ساله عراق عليه ايران، 43 هزار و 173 نفر آزاده شدند. مردم ايران در جنگ تحميلي و دوران دفاع مقدس و ديگر حوادث تروريستي، 230 هزار شهيد را تقديم انقلاب كرده اند.
شمار كل جانبازان كشور به 574 هزار و 101 نفر مي رسد. 336 هزار و 282 نفر (59 درصد) جانبازان زير 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر (41 درصد) بيش از اين ميزان جانبازي دارند.
اجتمام*7268*1834

سرخط اخبار سیاست