۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰:۱۰
کد خبر: 83323175
T T
۰ نفر
ائتلاف المالكی: ایران و آمریكا از طرق مسالمت آمیز مشكلات را حل كنند

بغداد - ایرنا - ائتلاف دولت قانون به رهبری 'نوری المالكی' دبیركل حزب الدعوه عراق خواستار حل مشكلات ایران و آمریكا از طریق گفت و گو و روش های مسالمت آمیز شد.

ائتلاف دولت قانون از فراكسیون بزرگ پارلمان عراق به رهبری نوری المالكی نخست وزیر اسبق و دبیركل حزب الدعوه این كشور خواستار حل بحران جاری میان ایران و آمریكا از طریق نشستن پای میز گفت و گو و نیز راه حل های مسالمت آمیز شد.
اعضای این ائتلاف روز سه شنبه در نشست خود كه به ریاست المالكی برگزار شد، ضمن بررسی تحولات داخلی این كشور، بار دیگر بر موضع خود مبنی ضرورت حل مسالمت آمیز بحران جاری در منطقه تاكید كردند.
در همین حال عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق ساعاتی پیش در جریان كنفرانس خبری هفتگی خود از اعزام چند هیات دیپلماتیك به تعدادی از كشورها از جمله یك هیات به ایران و هیاتی دیگر به آمریكا در ساعات آتی جهت پایان دادن به تنش ها میان تهران و واشنگتن خبر داده بود.
پیشتر نیز برخی مقامات عراقی از جمله 'سید عمار حكیم' رهبر جریان حكمت ملی خواستار حل مسالمت آمیز بحران و همچنین ضرورت میانجیگری عراق در آن شده بودند.
این تحولات همزمان با افزایش اقدامات تحریك آمیز و تهدیدات آمریكا علیه كشورهای منطقه از جمله ایران و عراق و همچنین جوسازی واشنگتن و برخی كشورهای عربی منطقه در خصوص افزایش تهدیدات و ناامنی در عراق صورت می گیرد.
در پی افزایش تهدیدات و اقدامات تحریك آمیز مقامات آمریكایی در هفته های اخیر در سطح منطقه و از جمله در عراق، بسیاری از رهبران سیاسی این كشور با صدور بیانیه و سخنرانی یا گفت و گو با رسانه ها نسبت به تبعات خطرناك آن برای عراق و كل منطقه هشدار داده اند.
خاورم*4***380*

سرخط اخبار جهان