۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۰
کد خبر: 83320880
T T
۰ نفر
مبارزه با ملخ صحرايي در 4000 هكتار از اراضي كهنوج انجام شد

جيرفت - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي كهنوج گفت: مبارزه با آفت ملخ صحرايي در سطح چهار هزار هكتار از اراضي اين شهرستان انجام شد.

عليرضا حيدري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مبارزه با آفت ملخ صحرايي در حوزه كهنوج از يك هفته قبل، از روستاهاي حاشيه هليل آغاز و سعي بر زمين گير كردن آن در مسير رودخانه و جلوگيري از ورود آنها به مزارع و باغات داشته كه تا حدود زيادي موفق بوده ايم.
وي اظهار داشت: با توجه به مساعد بودن شرايط آب و هوايي و پراكندگي آفت، تخم ريزي ملخ صحرايي با وجود مبارزه زميني و هوايي در جازموريان انجام شده و دامنه هجوم آن به شهرستان هاي مجاور و كهنوج رسيده است.
حيدري تصريح كرد: مبارزه با اين آفت خطرناك با همكاري كشاورزان و حضور فعال با ادوات و سمپاش هاي قابل نصب پشت تراكتور امكانپذير و قابل كنترل خواهد بود.
مدير جهاد كشاورزي كهنوج گفت: همكاران اين مجموعه تا پاسي از شب نيز در حال مبارزه با اين آفت با چند دستگاه سمپاش پشت تراكتوري و يك دستگاه سمپاش ULV (پشت وانتي) انجام شده و تاكنون چهار هزار هكتار سمپاشي و پايش شده است.
وي ضمن اعلام هشدار به كشاورزان مناطق دهكهان و چاه مريد، اظهار داشت: طي بررسي هاي صبح امروز، يك دسته از پوره هاي ملخ صحرايي از كوههاي دهكهان در حال حركت به سمت باغات هستند و به باغداران دهكهان و بارگاه هشدار داده شده است.
حيدري ادامه داد: مردم نيز رديابي را در كنار دهياران، شوراها و همكاران اين مجموعه انجام و با مشاهده دسته هاي ملخ، موضوع را به اطلاع همكاران جهاد كشاورزي برسانند تا در اسرع وقت مبارزه انجام گيرد.
وي اظهار داشت: سم به ميزان مورد نياز موجود است اما به ادوات و سمپاش در اين مبارزه، شديدا مورد نياز و البته همكاري كشاورزان در اين خصوص ضروري است.
با توجه به مبارزه ناقص عربستان با ملخ صحرايي، دسته هايي از اين حشرات از طريق امارات وارد جنوب ايران و جنوب كرمان شدند، كه مبارزه با آنها از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است.
مركز شهرستان كهنوج در فاصله 330 كيلومتري جنوب كرمان است.
3029/7450/7429

سرخط اخبار استان‌ها