۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۰۶
کد خبر: 83320236
T T
۰ نفر

كاراته كاهای ایران در لیگ جهانی استانبول طلا درو كردند

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۰۶
کد خبر: 83320236
كاراته كاهای ایران در لیگ جهانی استانبول طلا درو كردند

تهران- ایرنا- ملی پوشان كاراته ایران در آخرین روز لیگ جهانی كاراته سری آ در استانبول با عملكردی خیره كننده به 6 مدال طلا دست یافتند.

دومین مرحله لیگ جهانی كاراته وان سری آ در سال 2019 كه از روز جمعه با حضور هزار و 813 كاراته كا از 102 كشور به میزبانی تركیه و در استانبول آغاز شده بود، امروز (یكشنبه) به اتمام رسید. تیم ایران در 2 بخش كاتا (اجرای فرم) و كومیته (مبارزه) زنان و مردان به مصاف حریفان رفت.
رقابت های فوق دارای امتیاز رنكینگ فدراسیون جهانی به منظور كسب سهمیه المپیك 2020 توكیو است.
در آخرین روز این مسابقات، نمایندگان ایران با عملكردی خیره كننده در تمامی فینال ها به برتری دست یافته و 6 مدال طلا كسب كردند.
***نتایج نمایندگان ایران در روز پایانی:
**زنان
«طراوت خاكسار» در فینال وزن منهای 55 كیلوگرم برابر «وون ین» دارنده 3 مدال طلای آسیا و 2 برنز جهان از چین تایپه به پیروزی 5 بر 2 دست یافت و مدال طلا را به گردن آویخت.
«حیمده عباسعلی» ملی پوش مطرح ایران، در فینال وزن به اضافه 68 كیلوگرم «آیاكو سایتو» ژاپنی را یك بر صفر شكست داد و مدال طلا را به ویترین افتخاراتش اضافه كرد.
در كاتای تیمی، تیم ایران با تركیب «پریسا رحمانی»، «مائده نصیری» و «مهری یزدانی» در فینال برابر استرالیا به برتری دست یافت تا با عملكردی فراتر از انتظار به مدال طلا برسد.

**مردان/
«علی مسكینی» در دیدار رده بندی وزن منهای 60 كیلوگرم پس از تساوی بدون امتیاز مقابل «دارخان اسدیلوف» از قزاقستان، با رای داوران برنده شد و به مدال برنز رسید.
در وزن منهای 75 كیلوگرم «بهمن عسكری» قهرمان سال 2018 جهان در مبارزه نهایی برابر «لوئیجی بوسا» ملی پوش پرافتخار ایتالیایی با اقتدار به برتری 6 بر یك دست یافت و نشان زرین طلا را به نام خود ثبت كرد.
«مهدی قراری زاده» كاراته كا جوان كشورمان در دیدار پایانی وزن منهای 84 كیلوگرم مقابل «اوگور آكتاش» تركیه ای با نتیجه یك بر صفر برنده شد تا به مدال طلا برسد.
«مهدی خدابخشی» در دیدار رده بندی با حساب دو بر یك، «دانیر یولداشف» از قزاقستان را شكست داد و برنز گرفت.
در وزن به اضافه 84 كیلوگرم «صالح اباذری» برابر «گویتا آركانیا» كاراته كا باتجربه گرجستانی به تساوی 2 بر 2 رسید و با قانون سنشو (كسب امتیاز نخست) به پیروزی رسید و طلا گرفت.
پیش از این تیم كاتای تیمی مردان ایران به مدال برنز رسیده بود.
ورزشی**3783**9129

سرخط اخبار ورزش