۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۳۴
کد خبر: 83319673
T T
۰ نفر
تجربه هاي موفق درترك مواد مخدر بايد همگاني شود

اراك - ايرنا - معاون امنيتي، سياسي و اجتماعي استانداري مركزي گفت: تجربه هاي موفق انجمن هاي ترك مواد مخدر بايد به صورت همگاني با اثربخشي موثر استفاده شود.

«بهروز اكرمي» روز يكشنبه در نشست كميته توسعه مشاركت هاي مردمي سازمان هاي مردم نهاد استان مركزي افزود: يكي از راهكارهاي اثر بخش در حوزه مبارزه با مواد مخدر، همگاني شدن اين مهم و بهره گيري از تمامي ظرفيت ها در حوزه پيشگيري و ترك است.
وي اظهار داشت: مي طلبد كه دامنه اقدامات انجمن معتادان گمنام(NA) و كنگره 60 در استان گسترش يابد و از ظرفيت و تجربه اين گروه هاي مردمي در پيشگيري از سوء مصرف مواد استفاده شود.
معاون امنيتي، سياسي و اجتماعي استانداري مركزي گفت: زنگ خطر مصرف مواد مخدر در كشور به صدا درآمده است و بايد در هفته مبارزه با مواد مخدر هر خانواده ايراني احساس خطر كرده و همت جمعي براي مبارزه شكل بگيرد.
اكرمي افزود: استفاده نكردن از ظرفيت هاي موجود در همه بخش ها از مشكلاتي است كه مجموعه مديريتي با آن مواجه است.
وي اظهارداشت: خانواده ها با موسسات و انجمن هايي فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر آشنا نيستند و ضروري است دامنه فعاليت و زمينه كار اين انجمن هاي به مردم و خانواده ها معرفي شود.
معاون امنيتي، سياسي و اجتماعي استانداري مركزي گفت: خانواده هايي كه عضو آسيب ديده در مواد مخدر دارند مي بايست با اين انجمن ها آشنا شوند تا راه درمان را با كساني تجربه كنند كه موفقيت را كسب كرده اند.
اكرمي افزود: نشست هاي باز انجمن هاي مواد مخدر بايد امسال در هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شود و فرمانداران، دهياران و بخشداران موظف هستند براي اجراي برنامه هاي اين انجمن ها همكاري كنند.
وي اظهار داشت: معضل اعتياد در روستاها رو به گسترش دارد و بايد از ظرفيت جهاد كشاورزي، علوم پزشكي، منابع طبيعي و بسيج در كاهش و جلوگيري از رغبت جوانان به مواد مخدر بهره گرفت.
استان مركزي با يك ميليون 400 هزار نفر جمعيت 12 شهر دارد.
6991/6013/

سرخط اخبار استان‌ها