۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۵۹
کد خبر: 83318720
T T
۰ نفر

دانشگاه هاي ساوه طرح هاي مهارت افزا را اجرايي كنند

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۵۹
کد خبر: 83318720
دانشگاه هاي ساوه طرح هاي مهارت افزا را اجرايي كنند

ساوه - ايرنا - معاون استاندار مركزي و فرماندار ساوه گفت: دانشگاه هاي فعال در اين شهرستان بايد نسبت به اجراي طرح هاي مهارت افزا براي دانشجويان و جوانان شهرستان اقدام كنند.

به گزارش ايرنا،‌ «علي ميرزايي» روز شنبه در نشست كميسيون دانشجويي شهرستان ساوه در فرمانداري، افزود: با توجه به اينكه ساوه ماهيتي صنعتي دارد،‌ لازم است نيروهاي متخصص و فني براي حوزه هاي توليد و صنعت از دانشگاه ها تربيت و به اين مراكز معرفي شوند.
وي اظهار داشت: در عصر حاضر كه دوران فناوري و پيشرفت است، آموزه هاي تئوريك و نظري به تنهايي براي پرورش استعدادهاي جوان كافي نيست و در اين بين دانشگاه ها ظرفيتي مناسب براي به فعاليت در آوردن توانايي هاي بالقوه جوانان هستند.
فرماندار ساوه با يادآوري موقعيت جغرافيايي اين شهرستان و قرار گرفتن در مسير ارتباطي شمال به جنوب و مركز به مناطق غربي كشور افزود: توسعه دانشگاه هاي ساوه از نظر فضاي فيزيكي، افزايش رشته هاي تحصيلي به خصوص در مقاطع كارشناسي ارشد عامل مهمي براي تبديل شدن به يكي از قطب هاي دانشگاهي كشور است.
ميرزايي، لزوم توليد علم در مراكز دانشگاهي ساوه را مورد تاكيد قرار داد و گفت: با توجه به تاكيدات رهبر معظم انقلاب در اين خصوص،‌ لازم است مساله توليد علم در دستور كار دانشگاه ها قرار گيرد.
وي همچنين برگزاري كرسي هاي آزادانديشي در دانشگاه هاي ساوه را اقدامي مناسب در راستاي تقويت سطح مردم سالاري ديني و افزايش آگاهي جوانان، دانشجويان و اقشار مختلف مردم ارزيابي كرد.
در شهرستان ساوه 17 مركز آموزش عالي با 12 هزار و 500 دانشجو فعاليت مي كنند.
6539/3075

سرخط اخبار استان‌ها