۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۰
کد خبر: 83318362
T T
۰ نفر

پرسپوليس و كسب سومين قهرماني متوالي‌ در ليگ برتر

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۰
کد خبر: 83318362
پرسپوليس و كسب سومين قهرماني متوالي‌ در ليگ برتر

تهران- ايرنا- تيم فوتبال پرسپوليس با برتري مقابل پارس جنوبي براي سومين مرتبه متوالي قهرمان ليگ برتر شد. نقش مربي اين تيم در كسب قهرماني ها و 3 بار متوالي قهرمان شدن از مهم ترين نكات قابل توجه پيروزي پرسپوليس به شمار مي رود.

پنجشنبه شب در هفته سي ام و پاياني ليگ برتر باشگاه هاي ايران، پرسپوليس به ميهماني پارس جنوبي رفت و با تك گل «ماريو بوديمير» به پيروزي رسيد تا با 61 امتياز، جام قهرماني را از آن خود كند. با اين اوصاف سرخپوشان پايتخت با هدايت برانكو براي سومين فصل متوالي به قهرماني ليگ برتر رسيدند. اين پنجمين قهرماني پرسپوليس در ليگ برتر است كه اين تيم را در كنار سپاهان به عنوان پرافتخارترين تيم ها معرفي مي كند.
به گزارش گروه نشريات خبري، بررسي امروز (28 ارديبهشت ماه) روزنامه ها، خبرگزاري ها و تارنماهاي داخلي نشان مي دهد كه رسانه هاي نزديك به طيف اصلاح طلب با توجه به عملكرد برانكو مربي اين تيم در كسب قهرماني ها نوشتند: برانكو كار مهمي كه براي پرسپوليسي‌ها انجام داده اين تيم را در ليگ نوپاي برتر ايران تبديل به پرافتخارترين تيم ايران كرده است.
عبارت هاي كانوني طرح شده از سوي رسانه هاي اصلاح طلب عبارتند از: «عصر برانكو» در پرسپوليس يكي از باشكوه‌ترين دوران تمام تاريخ اين تيم؛ برانكو چهار سال موفق ظاهر شد؛ آقاي برانكو جام نوش جان؛ از اين پنج‌تا قهرماني،سه‌تايش را برانكو گرفته؛ صيد‌ جام سرخ از خليج فارس؛ ركورد خارق العاده پرسپوليس در تاريخ ليگ برتر؛ پرسپوليس در بازي‌هاي پاياني عملكردي محتاطانه داشت؛ پرسپوليس براي سومين بار متوالي به قهرماني ليگ برتر دست يافت.
رسانه هاي نزديك به جريان اصولگرا هم در اين باره معتقدندكه: برانكو بهترين مربي خارجي است كه بعد از انقلاب به ايران آمده است. او هم در تيم ملي و هم در پرسپوليس عملكرد خوب و قابل قبولي داشت.
برخي از عبارت هاي استفاده شده در مطالب رسانه هاي نزديك به جريان اصولگرا عبارتند از: اعلام نام برانكو كه به عنوان چهاردهمين مربي خارجي پرسپوليس؛ پرسپوليس قهرمان تكراري؛ پرسپوليس از ابتداي ليگ اسب خودش را براي قهرماني زين كرد؛ سه قهرماني متوالي پرسپوليس كار آساني نبود كه از پس از هر تيمي بربيايد؛ بعيداست حالا حالاها كسي بتواند آن را تكرار كند؛ باشگاه پرسپوليس همچنين با 12 قهرماني هم پرافتخارترين تيم در تمامي ادوار؛ كاربران فضاي مجازي با هشتگ #پرسپوليس_قهرمان شبكه‌هاي اجتماعي را سراسر قرمزپوش كردند.

رسانه هاي اصلاح طلب
..............................
**عملكرد موفقيت آميز برانكو رمز قهرماني
روزنامه اعتماد با تيتر «قرمزته،آبي آبليموجات» نوشت: به جرات مي‌توانيم بگوييم «عصر برانكو» در پرسپوليس يكي از باشكوه‌ترين دوران تمام تاريخ اين تيم است؛ تيمي كه در گذشته بزرگان زيادي داشته و به افتخارات زيادي دست پيدا كرده است. برانكو با سه قهرماني پياپي در ليگ برتر پرسپوليس را به همراه سپاهان به پرافتخارترين تيم تاريخ ليگ برتر تبديل كرد و موفق شد تعداد تمام قهرماني‌هاي تاريخ پرسپوليس در ليگ سراسري را به عدد 12 برساند.
اعتماد افزود: به هر حال پرسپوليس سومين قهرماني متوالي‌اش را در ليگ برتر كسب كرد و حالا در شرايطي كه طرفداران استقلال قهرماني پرسپوليس را غير فوتبالي و ناشي از عوامل غيرفني مي‌دانند، ‌پرسپوليسي‌ها مي‌توانند شادمانه از كنار اين حرف و حديث‌ها بگذرند و با تأسي به مرحوم علي حاتمي، ديالوگ ماندگار فيلم «مادر» را تحويل استقلالي‌ها دهند و بگويند: قرمزته، آبي آبليموجات!

ناصر محمدخاني بازيكن سابق پرسپوليس در گفت و گو با روزنامه اعتماد گفت: به هر حال برانكو چهار سال در اين تيم بوده است. در اين چهار سال هم موفق ظاهر شده. بار اول تيم را نايب قهرمان كرد؛ البته آن فصل هم پرسپوليس مي‌توانست قهرمان شود اما بازي مقابل نفت را خيلي راحت از دست داد و در نهايت دوم شد، سه دوره پياپي هم تيم را قهرمان كرده است. اينها نشان مي‌دهد رزومه برانكو خوب است و موفق عمل كرده. هم خودش و هم كادر فني‌اش.

روزنامه شرق با تيتر «آقاي برانكو جام نوش جان» عنوان داشت: برانكو كار مهم ديگري هم براي پرسپوليسي‌ها انجام داده؛ او اين تيم را در ليگ نوپاي برتر ايران تبديل به پرافتخارترين تيم ايران كرده است؛ پيش از رقابت‌هاي اين فصل سپاهان با پنج عنوان قهرماني، عنوان پرافتخارترين تيم ليگ برتر را در چنگ خودشان داشتند، ولي با قهرماني تازه پرسپوليس، حالا تعداد قهرماني آنها در ليگ برتر هم به عدد پنج رسيده است؛ از اين پنج‌تا، سه‌تايش را برانكو گرفته و دوتاي ديگر را علي پروين و افشين قطبي آورده‌اند، ولي طبيعتا كاري كه برانكو كرده اهميتش بيشتر است، چون او علاوه‌بر سه قهرماني، يك نايب‌قهرماني هم آورده تا همه‌چيز را با سپاهان شريك شود؛ اين دو تيم حالا با پنج عنوان قهرماني و دو نايب‌قهرماني در صدر هستند، ولي از آنجا كه پرسپوليس دوبار در ليگ سوم شده و سپاهان تنها يك‌بار به اين عنوان رسيده، پرسپوليس جاي اين تيم اصفهاني را در صدر جدول پرافتخارترين‌ها مي‌گيرد.

«صيد‌ جام سرخ از خليج فارس» عنوان گزارش روزنامه ايران است.
در بخشي از آن آمده است: برانكو ايوانكوويچ نيز به‌عنوان اولين مربي تاريخ ليگ برتر كه يك تيم را 3 بار پياپي به قهرماني ليگ برتر رسانده، داراي شخصيتي اسطوره‌اي ميان هواداران پرسپوليس شده كه اين تيم را به پنجمين قهرماني اش در ليگ برتر و دوازدهمين قهرماني اش در تاريخ ليگ‌هاي ايران رسانده و حالا مي‌توان مصرع اول شعر را اين طور تغيير داد كه «بِده جام مي‌و از جم بُكن ياد». سرخ‌ها در حالي صاحب جام شدند كه به‌نظر مي‌رسد پروژه‌اي دشوار را به پايان رسانده‌اند. ليگي كه با محروميت از نقل و انتقالات آغاز شد و تا نيم فصل ادامه داشت و در خلال آن سرخ‌ها عنوان نايب‌قهرماني ليگ قهرمانان آسيا را به دست آوردند، تا نيمه نهايي جام حذفي بالا آمده‌اند و ازمرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا فصل جاري هم صعود نكردند اما حالا جامي را بالاي سر بردند كه براي‌شان ارزش زيادي دارد و اين در يك لحظه قابل احساس بود. پيش از لحظه اهداي جام به سيدجلال حسيني، يكي از هواداران پرسپوليس به درون زمين رفت و قصد داشت پاي سيد جلال را ببوسد كه حسيني او را از زمين بلند كرد و در آغوش گرفت.

** پرسپوليس ركوردار در قسمت هاي مختلف
با اعلام ركورد خارق العاده پرسپوليس در تاريخ ليگ برتر خبرگزاري اينا نوشت: قرمزها تنها با همين يك شكست موفق شدند ركوردار كمترين باخت در تاريخ ليگ برتر گردند، پيش از اين پرسپوليس در ليگ يك، پاس تهران در ليگ سوم، استقلال تهران در ليگ پنجم و استقلال خوزستان در ليگ پانزدهم هر كدام با 3 شكست ركورد كمترين باخت در طول يك فصل را مشتركا در اختيار داشتند. همچنين آنها در اين فصل در حالي 13 تساوي به دست آوردند و قهرمان شدند كه پيش از اين سپاهان با 12 تساوي در ليگ دهم و استقلال خوزستان با همين تعداد تساوي در ليگ پانزدهم به عنوان قهرمانان ليگ، بيشترين تساوي را در انتهاي فصل كسب نموده بودند.

تارنماي بهار نيوز نوشت: تيم فوتبال پرسپوليس در حالي عنوان قهرماني هجدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر را به خود اختصاص داد كه كاپيتان اين تيم نيز يك ركورد دست نيافتني را از خود بر جاي گذاشت. سيدجلال حسيني كه سومين قهرماني اش با پرسپوليس را جشم گرفت و به عنوان كاپيتان جام را بالاي سر برد، با سه تيم توانسته است هفت بار در ليگ برتر قهرمان شود. حسيني يك بار با سايپا، سه بار با سپاهان و سه بار هم با پرسپوليس قهرمان فوتبال ايران شده تا با 7 هفت قهرماني ركوردي ماندگار را براي خودش به جا بگذارد.

** ثبات در بازي هاي پرسپوليس رمز قهرماني
روزنامه آرمان مي نويسد: ليگ هجدهم با قهرماني پرسپوليس به پايان رسيد. پرسپوليس از شروع تا پايان بازي‌ها ثبات داشت و همين موضوع باعث قهرماني‌اش در ليگ‌برتر شد.

** عملكرد مثبت پرسپوليس
در سرمقاله روزنامه اعتماد با قلم بيژن ذوالفقار نسب آمده است: پرسپوليس در بازي‌هاي پاياني عملكردي محتاطانه داشت. مي‌توان گفت با وجود عدم برخورداري از بازيكنان مناسب در بعضي پست‌ها، بازي‌ها را بسيار خوب مديريت كردند و موفق شدند به قهرماني برسند. عاملي كه باعث شد پرسپوليس با توجه به ضعف در بازي‌هاي پاياني همچنان جايگاه خودش را در جدول حفظ كند، امتيازگيري خوب آنها در ابتداي فصل است.
اعتماد افزود: پرسپوليس اندوخته خوبي داشت و با اتكا به همان عملكرد خوب ابتداي فصل و نيم‌فصل دوم، موفق شد بر فشردگي بازي‌ها و مصدوميت‌هايي كه گريبان اين تيم را گرفته بود غلبه كند و قهرمان شود. پرسپوليس در بازي‌هاي پاياني ليگ بسيار مرموزانه و زيركانه موفق شد خودش را در صدر جدول نگه دارد و من سهم زيادي از اين قهرماني را حاصل درايت برانكو ايوانكوويچ مي‌دانم. با وجود اينكه طرفداران احساس مي‌كردند با جذب بازيكنان جديد، پرسپوليس در نيم فصل دوم كار ساده‌تري خواهد داشت، اما اين‌طور نبود چرا كه اين بازيكنان جديد در حد و اندازه نام پرسپوليس نبودند. پرسپوليس بايد بازيكناني جذب كند كه در سطح بالاتري باشند. بازيكناني كه بخواهند در پرسپوليس رشد كنند و شناخته شوند، در كوتاه‌مدت نمي‌توانند پاسخگوي نيازهاي اين تيم باشند. بازيكن 300 هزار دلاري مانند بوديمير نمي‌تواند تحولي در پرسپوليس ايجاد كند. بايد بازيكناني جذب اين تيم شوند كه از بازيكنان فعلي بهتر باشند.

**شكسته نشدن ركورد
به گزارش خبرگزاري ايسنا، هجدهمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال با قهرماني پرسپوليس به پايان رسيد. پرسپوليس با 61 امتياز قهرمان ليگ برتر شد به اين ترتيب ركورد 66 امتياز در يك فصل كه پرسپوليس در ليگ پانزدهم بدست آورد كماكان دست نخورده باقي ماند و شكسته نشد.

** جشن قهرماني پرسپوليس در خيابان ها
به گزارش خبرگزاري ايسنا، پرسپوليس براي سومين بار متوالي به قهرماني ليگ برتر دست يافت تا شمار قهرماني‌هاي خود را به عدد پنج رساند. بعد از اين قهرماني كه در شهرستان جم در استان بوشهر رقم خورد، هواداران تهراني پرسپوليس به خيابان‌هاي مركزي تهران آمدند و به ابراز خوشحالي پرداختند. پرسپوليسي‌ها سوار بر خودروهاي شخصي خود در خيابان‌هاي تهران خوشحالي كردند و با بوق ممتد خودروها و شيپورهاي خود آرامش شبانه تهران را بر هم زدند. برخي از هواداران در داخل خودروها و در خيابان پرچم‌هاي قرمز رنگ تيم محبوب‌شان را به نمايش گذاشتند و صداي موزيك خودروها را هم زياد كردند و به شادماني پرداختند. در پي خوشحالي هواداران، برخي از خيابان‌هاي تهران در ساعات منتهي به بامداد با ترافيك روبه رو شد كه در اين ساعت از شب موضوعي غير عادي است.

رسانه هاي اصولگرا
.........................
**عملكرد موفقيت آميز برانكو رمز قهرماني
رونامه جوان نوشت: نام برانكو كه به عنوان چهاردهمين مربي خارجي پرسپوليس اعلام شد، كمتر كسي تصورش را مي‌كرد سرمربي سابق تيم ملي كه به‌زعم بسياري يك سرمربي محتاط بود، بتواند دوران خوبي را با سرخپوشان سپري كند، اما برخلاف تصور سه قهرماني در ليگ، يك نايب‌قهرماني ليگ (با تفاضل گل)، دو سوپر جام، يك نايب‌قهرماني آسيا، نيمه‌نهايي آسيا و البته حضور در نيمه‌نهايي جام حذفي امسال كه هنوز تكليف آن مشخص نشده، افتخاراتي است كه برانكو در طول چهار سال و نيم حضور خود در پرسپوليس به دست آورده تا به راستي دوران برانكو در پرسپوليس به عنوان دوران طلايي اين باشگاه ثبت شود. در كنار اين موفقيت‌ها، برانكو نه تنها توانست در اين سال‌ها حواشي پرسپوليس را به خوبي مديريت كند و با مشتي جوان بي‌نام و نشان در مسير موفقيت گام بردارد، بلكه سكو‌ها را هم چنان يكدست كرد كه جز موارد بسيار اندك، همواره حمايت صددرصدي آن‌ها را به همراه داشت تا جايي كه در مقابل سركشي برخي ستاره‌هاي پرسپوليس، كمپين هرچه برانكو بگويد به راه افتاد. با وجود آنكه در نيم‌فصل دوم امسال بازي‌هاي پرسپوليس و تصميمات برانكو كمافي‌السابق چنگي به دل نمي‌زد، سكو‌ها تا آخرين لحظات دست از حمايت برانكو و پرسپوليس نكشيدند. درست مثل بازي با كاشيما كه به‌رغم باخت، حمايت و تشويق‌هاي فراموش نشدني را به تصوير كشيد.

محمد نصرتي، بازيكن پيشين تيم فوتبال پرسپوليس در گفت و گو با خبرگزاري تسنيم اظهار داشت: «برانكو عملكرد درخشاني در پرسپوليس داشته است و اكنون هواداران اين تيم نگران ماندن او هستند». بازيكن پيشين تيم پرسپوليس در واكنش به طرح اين موضوع عنوان كرد: به نظرم برانكو بهترين مربي خارجي است كه بعد از انقلاب به ايران آمده است. او هم در تيم ملي و هم در پرسپوليس عملكرد خوب و قابل قبولي داشت. برانكو مربي بسيار با دانش، بزرگ و با شخصيتي است. فكر مي‌كنم كساني كه در پرسپوليس سابقه بازي دارند، بهتر مي‌توانند درك كنند برانكو چه كار بزرگي انجام داده است.

** پرسپوليس پرافتخارترين تيم ادوار ليگ
روزنامه وطن امروز با تيتر «پرسپوليس قهرمان تكراري» مي نويسد: پرسپوليس كه پرافتخارترين تيم ادوار ليگ است، عنوان پرافتخارترين تيم تاريخ ليگ برتر را كه از ليگ دهم در اختيار سپاهان بود از آن خود كرد. پرسپوليس در دوره‌هاي اول و هفتم ليگ قهرمان شده بود و از ليگ شانزدهم تا هجدهم به مقامي كمتر از نخست بسنده نكرده است. اين براي نخستين‌بار در تاريخ پرسپوليس است كه اين تيم 3 دوره پياپي موفق به قهرماني در ليگ مي‌شود.

**آمادگي بالاي پرسپوليس
عبدالله ويسي سرمربي فوتبال در گفت و گو با خبرگزاري تسنيم گفت: پرسپوليس از ابتداي ليگ اسب خودش را براي قهرماني زين كرد و نوسان كمي داشت. آنها در اكثر بازي‌ها تمركز بالايي داشتند و پرسپوليس حتي در برخي از بازي‌ها هم كه نمايش خوبي نداشت، خوب امتياز گرفت. مسئله مهم اين بود كه در چند بازي آخر، مدعيان امتيازهاي حساسي از دست دادند و رقابت حساس شده بود.

**اطلاعيه باشگاه پرسپوليس
به گزارش خبرگزاري فارس، باشگاه فرهنگي ورزشي پرسپوليس با صدور اطلاعيه‌اي سه گانه قهرماني پرسپوليس را به اعضاي باشگاه و تيم، پيشكسوتان، هواداران و تماشاگران، اهالي محترم رسانه و همه حاميان پرسپوليس تبريك گفت و از همراهي همه آنها تقدير و تشكر كرد.
در بخشي از آن آمده است: بي‌ترديد اين موفقيت به دست نمي‌آمد اگر لطف خدا و همت عالي و اتحاد همه اعضاي اين خانواده بزرگ نبود و به همين مناسبت سومين قهرماني پياپي، را به كادر فني و سرمربي دانا و مدبر، بازيكنان غيور، هواداران متعصب، پيشكسوتان دلسوز و حاميان معنوي و مالي پرسپوليس تبريك و شادباش مي‌گويد. باشگاه پرسپوليس، به فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ به جهت تلاش‌هايي كه براي برگزاري مسابقات داشته‌اند، رسانه‌هاي محترم به جهت حمايت‌ها و نقدهاي روشنگرانه، همچنين به ديگر تيم‌هاي حاضر در رقابت‌ها، به ويژه رقباي نزديك خود خسته نباشيد گفته و از وزارت ورزش و جوانان نيز به جهت حسن اعتماد نسبت به مجموعه مديريتي باشگاه، تشكر مي‌كنيم. بي‌ترديد اين قهرماني براي ما نه در حكم پايان يك جام، بلكه به اميد خدا، به معني شروعي دوباره است. شروعي براي درخشش دوباره در آسيا و البته تكرار قهرماني در ليگ و رسيدن به حدنصاب‌ها و افتخارات جديد.

** قهرماني متوالي پرسپوليس
محمد پنجعلي بازيكن سابق پرسپوليس در گفت و گو با تارنماي مشرق نيوز اظهار داشت: سه قهرماني متوالي پرسپوليس كار آساني نبود كه از پس از هر تيمي بربيايد و بعيد مي دانم حالا حالاها كسي بتواند آن را تكرار كند.
پنجعلي تأكيد كرد: پرسپوليس نان تلاش‌هاي نيم فصل اولش را خورد و ثابت كرد نيم فصل اول به اندازه نيم فصل دوم اهميت دارد. تيمي كه از روز اول فصل بازي‌هايش را جدي بگيرد در نهايت ثمره اش را در روز آخر مي بيند. شايد اگر پرسپوليس در نيم فصل اول نتايج خوبش را نمي‌گرفت امروز اين اتفاق بزرگ برايش رقم نمي‌خورد. اين بايد براي همه نفرات تيم پرسپوليس تجربه شود كه ليگ، فقط هفته آخر نيست و مسابقات از هفته اول در تابستان ليگ شروع مي‌شود و همه نتايج مثل زنجير به هم وابسته هستند.

** ركورد شكستن پرسپوليس
تارنماي مشرق نيوز با اعلام اينكه پرسپوليس پرافتخارترين تيم تاريخ ليگ برتر ايران شد نوشت: شاگردان برانكو ايوانكوويچ با اين قهرماني نه تنها توانستند به ركورد تيم سپاهان با پنج قهرماني و هت تريك در آن دست يابند، حال مي‌توان آن‌ها را به عنوان پرافتخارترين تيم ليگ برتر قلمداد كرد. باشگاه پرسپوليس همچنين با 12 قهرماني هم پرافتخارترين تيم در تمامي ادوار برگزاري ليگ‌هاي مختلف سراسري در ايران به حساب مي‌آيد.

** ديرترين اما بهترين زمان ممكن گلزني
مشرق نيوز نوشت: هيچكدام از خريدهاي زمستاني پرسپوليس، به اندازه بوديمير پر سر و صدا نبودند. شايعه رضايتنامه 800 هزار دلاري و مقايسه او با منشا، باعث مي‌شد تحت فشار زيادي قرار بگيرد. بوديمير هم بر خلاف موفقيت در گل‌سازي، در ليگ هيچ گلي نمي‌زد تا اين فشار، بيشتر و بيشتر شود. هفته آخر مقابل پارس، كمتر پرسپوليسي اميد به گلزني بوديمير داشت. باز هم زننده گل قهرماني، چهره‌اي غافلگير كننده بود و به جاي عليپور، ترابي يا نعمتي، بوديمير توانست از فضاي پشت مدافعان حريف استفاده كند و پرونده قهرماني ليگ را ببندد. او براي اولين گلش در ليگ برتر ايران، ديرترين و بهترين زمان ممكن را انتخاب كرد.

**واكنش كاربران به قهرماني پرسپوليس
سايت جهان نيوز عنوان داشت: سومين دوره پياپي قهرماني سرخ پوشان پاينخت در ليگ برتر فوتبال ايران خوشحالي و شادي طرفداران و هواداران اين تيم را در فضاي مجازي به همراه داشت. كاربران فضاي مجازي با هشتگ #پرسپوليس_قهرمان شبكه‌هاي اجتماعي را سراسر قرمزپوش كردند و از قهرماني تيم‌شان ابراز خوشحالي كردند. در ادامه مي‌توانيد پست‌هاي كاربران فضاي مجازي را مشاهده كنيد.
پژوهشم**9351**1732
۰ نفر

سرخط اخبار پژوهش