۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۴۷
کد خبر: 83315655
T T
۰ نفر
27 واحد غیربهداشتی در همدان پلمب شد/ امحای حدود 15.5 تن مواد غذایی فاسد

همدان- ایرنا- كارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی استان همدان گفت: 27 واحد متخلف استان به علت رعایت نكردن نكات بهداشتی از ابتدای ماه رمضان تاكنون پلمب شده است.

یوسف افشار روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان كرد: این واحدها شامل آشپزخانه و اغذیه فروشی، چلوكبابی، رستوران سنتی، نانوایی سنتی، سفره خانه و كارگاه تولید شیرینی است.
وی ادامه داد: همچنین كارگاه قنادی، مركز تهیه غذای بیرون بر، مركز تولید و عرضه نان فانتزی و واحد سرو بستنی و آبمیوه به علت رعایت نكردن مولفه های بهداشتی پلمب شدند.
كارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی استان همدان اضافه كرد: همچنین 35 واحد متخلف به علت نواقص بحرانی و غیر بحرانی به مرجع قضایی معرفی شدند.
افشار، نواقص بحرانی را شامل مواردی دانست كه رعایت نكردن آنها به طور مستقیم موجب به خطر افتادن سلامت انسان می شود و آن را طبق آیین نامه ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در چهار بخش بهداشت فردی، لوازم و ابزار كار، بهداشت ساختمان و بهداشت مواد غذایی معرفی كرد.
وی اضافه كرد: چنانچه بازرسان نواقص بحرانی نظیر تمیز نبودن دست ها، تفكیك نكردن مواد خام از پخته، تنظیم نبودن دمای یخچال و نامناسب بودن سیستم آبرسانی و موارد مشابه را مشاهده كنند علاوه بر تذكر 48 ساعت برای رفع این نواقص مهلت داده و در صورت بی توجهی، واحد یاد شده را پلمب می كنند.
كارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی استان همدان، از انجام 2 هزار و 405 مورد بازرسی خبرداد و گفت: علاوه بر بازرسی های یاد شده، بازرسی از اماكن عمومی و نمونه برداری و كلرسنجی از آب آشامیدنی نیز صورت گرفته است.
افشار ادامه داد: 219 مورد امحای مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف به میزان 15 تن و 436 كیلوگرم از ابتدای ماه رمضان تاكنون صورت گرفت.
7526/2090

سرخط اخبار استان‌ها