۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 1934
کد خبر: 83367032
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برپایی نمایشگاه مواد غذایی در همدان منوط به دریافت مجوز بهداشتی شد
بازارچه محلی در پیاده راه اکباتان شهر همدان

همدان- ایرنا- کارشناس مسئول سلامت محیط و کار مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: برای راه اندازی بازارچه های محلی و نمایشگاه های عرضه مواد غذایی دریافت مجوز از معاونت بهداشتی ضروری است.

امیررضا ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: در همین ارتباط برای راه اندازی بازارچه محلی در پیاده راه اکباتان شهر همدان هیچ‌گونه استعلامی از مرکز بهداشت صورت نگرفته بود و به طور حتم اگر پیش از برگزاری این نمایشگاه استعلام مورد نظر دریافت می‌شد مجوز گشایش نمایشگاهی با این مختصات صادر نمی‌شد.

وی گفت: مقرر شده که از این پس شهرداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به دریافت استعلام و مجوز برای برگزاری بازارچه‌های محلی و نمایشگاه‌های مواد غذایی از معاونت بهداشتی اقدام کنند.

کارشناس مسئول سلامت محیط و کار مرکز بهداشت شهرستان همدان توضیح داد: متصدیان غرفه‌های اینگونه نمایشگاه‌ها باید دست کم کارت بهداشتی، رپوش و لباس کار داشته باشند؛ همچنین غرفه‌ها به منبع آب و فاضلاب مجهز شوند تا در صورت نیاز از آنها برای شستن دست‌ها و نظافت محل استفاده شود.

ملکی اظهار داشت: طبق بازدیدهای صورت گرفته از بازارچه محلی در پیاده راه اکباتان شهر همدان، این بازارچه دارای نواقص بهداشتی زیادی بود که شامل عرضه غیر بهداشتی و فله‌ای ترشیجات، مواد لبنی و بستنی سنتی است.

وی اضافه کرد: پس از چهار نوبت بازرسی از این نمایشگاه برای رفع یکسری نواقص به متصدیان غرفه‌ها تذکر داده شد همچنین از عرضه «همبرگر سنتی» و «بستنی و فالوده» به علت شرایط غیربهداشتی جلوگیری بعمل آمده و این غرفه‌ها تعطیل شدند.

ملکی گفت: علاوه بر تعطیلی ۲ غرفه در نمایشگاه سوغات و صنایع دستی پیاده راه اکباتان، ۶۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی از جمله «گز» فله‌ای و «باسلوق» جمع آوری شد.

۷۵۲۶/‏۲۰۹۰

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha