۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۲۱
کد خبر: 83315597
T T
۰ نفر
نیكوكاران چهار میلیارد ریال برای ساخت مدارس سیل زده ایلام تعهد كردند

ایلام - ایرنا - مدیر كل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: سه خیر نیكوكار برای ساخت مدارس در مناطق سیل زده این استان چهار میلیارد و 250 میلیون ریال تعهد كردند.

محمدرضا حیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سه خیر غیر بومی به ترتیب 750 میلیون ریال، دو میلیارد ریال و یك میلیارد و 500 میلیون ریال برای مشاركت در ساخت این مدارس اعلام كرده اند.
وی ادامه داد: این مدارس بصورت یك كلاسه، دو كلاسه و سه كلاسه در مناطق سیل زده دره شهر و سایر مناطق سیل زده استان احداث خوهند شد.
مدیر كل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام یادآور شد: پیش تر نیز جمعی از خیران مدرسه ساز خارج از استان برای ساخت مدرسه سه كلاسه در روستای سیل زده چم شیر شهرستان سیروان اعلام آمادگی كرده بودند.
حیدری اضافه كرد: با توجه به اینكه مدرسه این روستا بر اثر سیل ماه گذشته بصورت كامل زیر آب رفت، جمعی از خیران مدرسه ساز غیر بومی برای ساخت مدرسه در این منطقه اعلام آمادگی كرده اند كه بصورت سه كلاسه احداث می شود.
وی با بیان اینكه در سیل اخیر در مجموع 50 مدرسه این استان آسیب دید، گفت: خسارت وارد شده به این مدارس 160 میلیارد ریال اعلام شده است.
به گفته وی از مجموع این فضاها یك مدرسه و یك كانكس بطور كامل زیر آب رفته و 48 فضای آموزشی دیگر نیز دچار نم زدگی، آبگرفتگی محوطه و كلاس ها، تخریب نمای داخلی، تاسیسات برقی، گرمایشی، سرمایشی، ایزوگام و تخریب دیوار محوطه شدند.
به گزارش ایرنا، سیلاب اخیر فروردین ماه، خسارت هایی را به تاسیسات زیربنایی، عمرانی، زیرساخت های شهری و روستایی و عشایری، زیربخش های كشاورزی، منازل و ساختمان های مسكونی، تجاری و اداری و ... در نقاط مختلف ایلام وارد كرد.
7171/6034

سرخط اخبار استان‌ها