۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱:۳۷
کد خبر: 83314831
T T
۰ نفر

سندرز: ترامپ و بولتون عاشق جنگ را باید متوقف كنیم

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱:۳۷
کد خبر: 83314831
سندرز: ترامپ و بولتون عاشق جنگ را باید متوقف كنیم

تهران - ایرنا - برنی سندرز سناتور دموكرات در صفحه شخصی خود توئیت كرد: ما باید ترامپ و مشاور امنیت ملی‌ او، جان بولتون را كه عاشق جنگ‌های بی‌پایان است، متوقف كنیم.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، برنی سندرز و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریكا در صفحه كاربری شخصی خود اضافه كرد: نه به جنگ با ایران! این جنگ فاجعه‌ای تمام‌ عیار خواهد بود.
سندرز در ویدیویی در فضای مجازی نیز با بیان اینكه جنگ با ایران یك فاجعه خواهد بود،گفت: 16سال پیش آمریكا با حمله به عراق یكی از بدترین اشتباهات سیاست خارجی را مرتكب شد.آن جنگ با دروغ وجود سلاح های كشتارجمعی به مردم آمریكا تحمیل شد و یكی از حامیان آن جان بولتون بود.
وی افزود: جنگ عراق بیش از 4400سرباز آمریكایی را به كشتن داد و صدها هزار غیرنظامی عراق هم كشته شدند.او در مورد ایران هم به دنبال جنگ است و جنگ با ایران بدتر از جنگ با عراق خواهد بود.ایران به آمریكا پاسخ خواهد داد و این جنگ بی پایان خواهد بود.
سندرز باتاكید بر اینكه كنگره باید مانع این جنگ شود، یادآور شد: وارد كردن آمریكا به جنگ از سوی رئیس جمهوری بدون مجوز خلاق قانون اساسی است و آمریكا قدرتمندانه و با دیپلماسی می تواند مسایل را حل كند ما به این جنگ نیاز نداریم و همه با آن مخالفت می كنیم.
وی اظهار داشت: هرگز متوجه نشدم كه چرا عربستان به عنوان یك رژیم مستبد و غیر دموكراتیك یكی از بهترین متحدان ما است اما ایران یك فاجعه محسوب می‌شود؟
پیش از این، نشریه آمریكایی نشنال اینترست نیز در باره جان بولتون نوشته بود: دیدگاه و نظرات بولتون خطرناك و تحریك آمیز است و می تواند مجدداً آمریكا را وارد جنگ بی پایان دیگری مانند افغانستان و عراق كند.
محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز در سفر اوایل ماه جاری خود به نیویورك در گفت‌وگو با رویترز گفته بود كه 'تیم ب' متشكل از جان بولتون، مشاور امنیت ملی كاخ سفید وبنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ('تیم ب': بولتون و بنیامین) برآنند تا یك درگیری نظامی با ایران را به ترامپ تحمیل كنند.
ظریف گفته بود ممكن است 'ماجرایی' راه بیاندازند كه به وقوع جنگی بزرگ دامن بزند.
در همین حال مجله 'نشنال اینترست' امروز به نقل از دو منبع آگاه آمریكایی نوشت: جاه طلبی های علنی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریكا در تلاش هایش برای تغییر حكومت در ایران، ونزوئلا و كره شمالی ممكن است او را در صف اخراجی های كاخ سفید قرار داده باشد.
این مجله آمریكایی به نقل از یك مقام ارشد سابق آمریكایی افزود: شنیده است كه ترامپ به دنبال اخراج بولتون است.
نشنال اینترست در گزارش خود به اختلافات بین بولتون و «مایك پمپئو» وزیر امور خارجه آمریكا اشاره كرده است
شبس**9460**1917

سرخط اخبار جهان