۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۰۰
کد خبر: 83311868
T T
۰ نفر
همه ظرفيت بوشهر براي برگزاي مطلوب كنگره شهدا بكارگرفته شود

بوشهر-ايرنا- استاندار بوشهر گفت: كميته هاي 20 گانه با بكارگيري همه ظرفيت هاي اين استان برنامه هاي كنگره سرداران و2000 شهيد را با جديت تمام و گام به گام پيش ببرند.

به گزارش ايرنا، عبدالكريم گراوند روز يكشنبه در نشست هماهنگي برگزاري كنگره سرداران و 2000 شهيد استان بوشهر افزود: اين كنگره بايد با بهره گيري از تجربه كنگره پيشين به بهترين نحو ممكن از لحاظ كيفي برگزار شود.
وي بيان كرد: كميته ها بايد برنامه هاي خود را معطل اعتبار نكرده و با بهره گيري از منابع موجود و ظرفيت دستگاه هاي اجرايي برنامه هاي مربوطه را اجرايي كنند.
گراوند ادامه داد: شهدا با جانفشاني و ايثارگري خود علاوه بر ايجاد اقتدار و صلابت براي ايران اسلامي، امنيت و آسايش را در ابعاد گوناگون به ارمغان آوردند كه به پاس اين نعمت ها بايد كنگره مربوط به آنها به بهترين شكل ممكن برنامه ريزي شود.
وي تاكيد كرد: اين كنگره با بهره گيري از ظرفيت هاي موجود بايد حماسه آفريني رزمندگان و شهدا و همچنين پيشينه تاريخي ايثار و فداكاري استان بوشهر را با شكوه هر چه تمام تر به تصوير بكشد.
گراوند بيان كرد: در اين زمينه بايد كارگروه تخصصي صدا و سيما، حوزه هنري و فرهنگ و ارشاد اسلامي براي برنامه‌ريزي در توليد فيلم سينمايي، سريال‌ها و ديگر برنامه‌هاي هنري در خور شان شهدا و مردم ايثارگر استان بوشهر تشكيل شود.
گراوند افزود: با هدف جلب حمايت لازم براي توليد برنامه‌هاي هنري و فرهنگي از جمله فيلم سينمايي در وصف شهداي استان بوشهر نشستي با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود.
وي يادآور شد: يك درصد از اعتبارات هزينه‌اي دستگاه‌هاي اجرايي صرف توليد برنامه فرهنگي صداوسيما مي‌شود كه بخشي از اين اعتبارات بايد به توليد برنامه‌هاي فاخر كنگره سرداران و 2000 شهيد استان بوشهر تخصيص يابد.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: از كميته هاي 20 گانه كنگره سرداران و 2000 شهيد اين استان انتظار مي رود در مدت زمان باقيمانده تا كنگره در اسفندماه فعاليت بيشتري داشته باشند.
سردار علي رزمجو افزود: در اين زمينه بايد در سطح شهرستان ها نيز كميته هايي با هدف هر چه باشكوه برگزار شدن كنگره تشكيل شود.
وي گفت: در اجرا برنامه ها تاكيد بر هزينه حداقلي است كه خود خانواده هاي شهدا نيز موافق زياده روي در برگزاري چنين برنامه هايي نيستند.
رزمجو يادآور شد: با وجود برگزاري كنگره در اسفند ماه و همزماني آن با انتخابات مجلس يازدهم نهايت تلاش ها بكارگرفته شده تا اين برنامه رنگ و بوي انتخاباتي به خود نگيرد.
وي گفت: برخي از نامزدهاي انتخاباتي مجلس نيز خواستار كمك مالي براي برگزاري كنگره بودند كه با هرگونه كمك آنها مخالفت شده است.
6043/7212

سرخط اخبار استان‌ها