۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵
کد خبر: 83310259
T T
۰ نفر
هزار هكتار از اراضي پاياب سد سهند هشترود شبكه گذاري مي شود

مراغه - ايرنا - فرماندار هشترود گفت: شبكه ‌گذاري هزار هكتار از اراضي پاياب سد سهند از هفته آينده آغاز و تا پايان سالجاري به بهره ‌برداري مي رسد.

به گزارش ايرنا، امين امينيان روز شنبه در جلسه كميته راهبري پاياب سد سهند اظهار داشت: سال گذشته تفاهم اوليه بين سازمان هاي مربوطه، بانك كشاورزي، جهاد كشاورزي مبني بر شبكه گذاري و تكميل 1000 هكتار از اراضي باقيمانده از فاز يك پاياب اين سد سهند امضا شد و عمليات اجرايي آن هفته آينده كليد مي خورد.
وي گفت: در همين راستا مقرر شده تا اعتبار لازم براي مشاركت اهالي در اجراي اين طرح كه 10 ميليارد تومان و به ازاي هر هكتار 10 ميليون تومان است از طريق بانك كشاورزي در قالب تسهيلات به كشاورزان پرداخت شود.
امينيان گفت: همچنين سازمان آب منطقه‌ اي مكلف شد تا مشخصات افرادي را كه زمينشان پيشتر زير كشت رفته در اختيار بانك كشاورزي قرار دهد تا تقسيط تسهيلات صورت گيرد.
وي در خصوص پرداخت تسهيلات بلاعوض از طرف سازمان جهاد كشاورزي نيز گفت: اين سازمان 9 ميليارد تومان اعتبار در اختيار آب منطقه ‌اي قرار داده كه به پيمانكاراني كه از طرف آب منطقه ‌اي مشخص شده‌ اند پرداخت مي شود.
سد خاكي سهند با حجم مفيد 135 ميليون متر مكعب بر روي رودخانه قرانقو از سرشاخه هاي رودخانه قزل اوزن و در 130 كيلومتري تبريز و 35 كيلومتري شهرستان هشترود با اهداف تأمين آب شرب و صنعت منطقه، كنترل سيلاب و توسعه كشاورزي احداث شده و از سال 1385 در حال بهره برداري است.
اراضي طرح و توسعه شبكه پاياب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمراني به وسعت 7500 هكتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع شده است.
3077/7486

سرخط اخبار استان‌ها