۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۰
کد خبر: 83309813
T T
۰ نفر

كتان نخستين بار دراستان بوشهر كشت و برداشت شد

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۰
کد خبر: 83309813
كتان نخستين بار دراستان بوشهر كشت و برداشت شد

گناوه- ايرنا- برداشت دانه هاي كتان كه براي نخستين بار دراستان بوشهر در روستاي 'مجنون' بخش ريگ كشت شده بود، روز شنبه در آييني باحضور مسئولان آغاز شد.

به گزارش ايرنا، مدير جهادكشاورزي گناوه در اين آيين گفت: كشت دانه هاي كتان با حمايت و راهنمايي و مشاوره كارشناسان اين مديريت باتوجه به بارندگي هاي خوب فصل زراعي در سطح سه هكتار براي نخستين بار در استان بوشهر به همت يك كشاورز اين منطقه انجام و محصول خوبي برداشت مي شود.
امان الله حيدري افزود: دانه هاي كتان براي مصرف غذاي پرندگان زينتي استفاده مي شود و خريداران زيادي دارد.
خضري كشاورز روستاي مجنون كه اقدام به كشت دانه كتان كرده و پرورش دهنده پرندگان زينتي است، گفت: باتوجه به اينكه پرندگان زينتي پرورش مي دهم، براي تهيه خوراك آنان مجبور بودم به شهرهاي دور دست نظير قم و تبريز عزيمت و تامين كنم كه سخت و دشوار بود و تصميم گرفتم آن را در منطقه خود كه زمين هاي حاصلخيز دارد كشت كنم.
وي افزود: در سال گذشته بصورت آزمايشي اقدام به كشت اين محصول كردم كه بدليل نامطلوب بودن بارندگي برداشت خوبي نداشت اما در فصل زراعي جاري باتوجه به بارندگي هاي مطلوب و حمايت و راهنمايي مهندسان مديريت جهاد كشاورزي 3 هكتار از زمين هاي خود را زيركشت بردم.
وي گفت: پيش بيني مي شود كه از 3 هكتار كشت شده حدود 4 تن از اين محصول توليد شود كه در نوع خود بي نظير است و شمار زيادي از ديگر شهرهاي كشور براي خريد اعلام آمادگي كردند.
وي بيان كرد: اين محصول در معدود شهرهاي ايران كشت مي شود و بصورت عمده از كشور كانادا وارد و در اختيار پرورش دهندگان پرندگان زينتي قرار مي گيرد.
خضري يادآورشد: قيمت اين محصول هم اينك در بازار داخلي بين 300 تا 360 هزارريال در هر كيلوگرم خريد و فروش مي شود.
وي گفت: باتوجه به برداشت خوب اين محصول تصميم گرفتم در فصل زراعي آينده بيشتر از ميزان كنوني كشت كنم.
روستاي مجنون از توابع بخش ريگ شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع و داراي زمين هاي حاصلخيز است.
6043/6164

سرخط اخبار استان‌ها