۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۱۷
کد خبر: 83309443
T T
۰ نفر
امام جمعه كيش از روند احتكار مسكن و افزايش اجاره بها انتقاد كرد

كيش - ايرنا - امام جمعه كيش از پديده سوداگري و احتكار مسكن به عنوان يكي عوامل گراني مسكن و اجاره بها انتقاد كرد و خواستار اجراي قانون و اقدام لازم در اين زمينه شد.

حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه هاي نماز جمعه كيش، مشكل مسكن و روند افزايش اجاره ها را يكي چالشهاي جدي جامعه عنوان كرد و افزود: وجود 2 و نيم ميليون خانه خالي در كشور از يكسو و روند افزايش اجاره بها از ديگر سو، نشان دهنده رشد پديده احتكار مسكن در كشور است كه بايد براي مقابله با اين پديده اقدام شود.
وي اضافه كرد: افزايش به رويه مسكن فشار اقتصادي سنگيني به خانواده هاي متوسط و ضعيف به ويژه مستاجران وارد كرده و مردم بيش از 40 درصد از درآمد خود را اجاره مي دهند.
امام جمعه كيش يادآوري كرد: در سال 1392 قانوني وضع شد كه براساس آن خانه هاي خالي مشمول پرداخت ماليات مي شد، اما اين قانون اجرايي نشد، لذا يكي از راهكارهاي مقابله با سوداگري و احتكار مسكن اعمال اين قانون است.
وي، گرفتن ماليات از سوداگران مسكن، تصويب ماليات هاي مضاعف بر خانه هاي خالي، تسريع در تكميل مسكن مهر و واگذاري آنها به متقاضيان را از مهمترين راهكاري مقابله با افزايش قيمت مسكن و اجاره بها ذكر كرد.
حجت الاسلام والمسلمين احمد حسن زاده در بخشي ديگر از سخنان خود، ضمن حمايت از تصميم مسئولان نظام در مقابل زياده خواهي هاي آمريكا گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره با حسن نيت عمل كرده و هرگز عهد شكني نكرد اما هر كجا لازم باشد از منافع ملي حمايت كند قاطعانه تصميم مي گيرد و تصميم خودرا عملي مي كند.
وي افزود : فرصت 60 روزه به اروپا يك هشدار جدي است و آمريكا هم بداند بر اساس بند 26 و 36 تعهدنامه برجام جمهوري اسلامي مي تواند در صورت بدعهدي كشورهاي عضو برجام به تعهداتش عمل نكند.
1339

سرخط اخبار استان‌ها